1.30.2009

חלקי במדור מיקרוסקופ בשבועון בשבע

עניין של אמונה/ ישראל מידד

ביום ראשון השבוע, בתוכנית החדשה של הערוץ הראשון 'ישראל בוחרת', ישב באולפן כתב המשטרה אורי כהן-אהרונוב ומסר דיווח על פרשת החקירות החדשות בענייניו של ח"כ אביגדור ליברמן. מי שעוקב אחרי כהן-אהרונוב יודע שני דברים: הוא מכביר במלים וקשה לעצור את שטף דיבורו; קשה לפעמים לדעת האם הוא מדווח על המשטרה או מקדם אותה ואת קציניה. לא פלא היה שבאמצע הדיווח הוא נשאל ע"י גאולה אבן על ההסברים של המשטרה על פתיחת החקירה והשיב: "אני מאמין למשטרה". הוא אף הוסיף שאם לא נוכל להאמין למשטרה, אנה אנו באים.

עם כל הכבוד לכהן-אהרונוב ולדעתו האישית, יסוד העבודה העיתונאית הוא הספק והרצון שלא לקבל כנתון מובן מאליו כל דבר שנאמר מגורם רשמי, ובמיוחד מגורם שלטוני. על כתב מקצועי להמשיך ולבצע עבודה עיתונאית מקצועית של תחקיר מתוך גישה של חוסר-אמון דווקא.

גילוי הלב של כהן-אהרונוב במקרה זה אינו סימן מעודד לעצמאות התקשורת, בלשון המעטה. האם עלינו, צרכני תקשורת, להסתמך על הבנה לקויה כזו של עבודה עיתונאית או שמישהו ברשות השידור, נגיד, המנכ"ל או ראש מערכת החדשות, צריך להתערב כדי שלכל הפחות יקוים דיון על טיב ואופי דיווחיו של כהן-אהרנוב? כי אחרת, יהיה מי שיאבד את האמון בדיווחיו.

שלום לך, מר מיטשל (המודעה)

1.29.2009

ט"ו בשבט בסימן הסידי/קבלי

1.28.2009

ככה ייראה, אולי?


אות מלחמת שלום הדרום





מאתר רוטר

נט. ותודה לג'אמיל במוקעטה

תלונתי נמצאת מוצדקת

התלונה

בשעה 20:26 ביום ראשון, 25.1.09, במסגרת דיווח באולפן של הערוץ הראשון, התוודה כתב המשטרה מר אורי כהן-אהרונוב ש"אני מאמין למשטרה". זאת נאמרה בתשובה לשאלה של גאולה אגן לגבי הסברים של המשטרה על פתיחת חקירה נגד ח"כ אביגדור ליברמן, בתו וחמישה מחבריו. ואחר כך הוסיף: שאם לא נוכל להאמין למשטרה עד אנה אנו באים.

אם כל הכבוד למר כהן-אהרונוב, יסוד העבודה העיתונאית, לפי הבנתי, הוא הספק, הרצון שלא לקבל כנתון כל דבר אלא, להיות סקרניים וחושדים ודווקא לא לקבל כאמת כל הודעה ובמיוחד מגורם שלטוני אלא, לדווח על כך ולהמשיך ולבצע עבודה עיתונאית מקצועית.

גילוי הלב של מר כהן-אהרונוב במקרה זה אינו סימן מעודד לעצמאות התקשורת.

האם עלינו, צרכני תקשורת, להסתמך על הבנה לקויה כזו של עבודה עיתנאית או האם אתה, כממונה על קבילות הציבור, יתערב כדי לכל הפחות לקיים דיון במערכת החדשות בעניין?


והתשובה


לישראל מידד שלום,

התלונה נמצאה מוצדקת.

אין זה מעניינו של הציבור למי מאמין הכתב, אלא מה אומרות העובדות ומה העלה התחקיר.

הכתב העורך או המגיש אינם בעמדה של שופט ואין זה מעניינו של הצופה למי האמינו.

בברכה,
אלישע שפיגלמן
נציב קבילות הציבור

העתק:
משה גביש, יו"ר
מרדכי שקלאר, מנכ"ל
אורי לוי, מנהל חט' החדשות
אורי כהן-אהרונוב, ערוץ 1
האגודה לזכות הציבור לדעת

תוויות:

1.16.2009

חלקי במדור "מיקרוסקופ" בשבועון "בשבע" השבוע

הישרדות תוצרת הארץ/ ישראל מידד

כל מי שבודק את טבלות בשנתיים האחרונות, ובוודאי בעונה האחרונה של הטלוויזיה המסחרית בארץ, יודע היטב שהתופעה של של תוכניות הריאלטי השתלטה כמעט לחלוטין על הצופים.

אבל יש גם תופעה אחרת של הישרדות תקשורתית והיא קשורה לעיתון 'הארץ'. עובדי העיתון הכריזו על סכסוך עבודה, יש פיטורים, יש התפטרויות, יש ביטול מנויים ואפילו כתבים של 'דה-מרקר' הרווחי עוזבים. יש כנראה גם מצוקה כספית רצינית. 'דר שפיגל' הגרמני - ונזכיר כי המשקיע-המציל של 'הארץ', החברה של אלפרד נבן דומונט, הוא גרמני - פירסם כתבה גדולה אודות הקשיים הכלכליים של 'הארץ'. 'דר שפיגל' אינו מהסס להצביע על הרקע הפוליטי-אידיאולוגי מאחורי הירידה של העיתון: העמדות של המערכת נגד ההתנחלויות ובעד פשרות טריטוריאליות מביאות לעזיבת יותר ויותר מנויים. אבל העורך דב אלפון עדיין בטוח בהצלחת מוצרו. לדבריו, ישראלים מכורים לפוליטיקה, שהיא מעין שעשוע בשביל ההמונים ומאמין שעיתונו יישרד. האם הוא מציאותי?


המקור:


תוכנית ריאלטי של הישרדות מציאותית

כל מי שבודק את טבלות הרייטינג או כפי שעמיתתי חני לוז כותבת: בדרוג, בשנתיים האחרונות, ובוודאי בעונה האחרונה של הטלוויזיה המסחרית בארץ, יודע היטב שהתופעה של של תוכניות הריאלטי השתלטה היבט והדוק על הצופים. ההיסטריה מסביב ל"האח הגדול" כולל ביטול חתונות ואירועים אחרים, היא סימן לכך ואחרי הפוגה, או שמא רגיעה, בגללל המערכה הצבאית בעזה, התוכנית "הישרדות" עשויה אף היא לחזור.

אבל יש גם תופעה אחרת של תוכנית הישרדות תקשורתית והיא קשורה לעיתון "הארץ". יש שם סכסוך עבודה, יש פיטורים, יש התפטרויות, יש ביטול מנויים ויש בעיה רצינית של כסף. 'דר שפיגל' הגרמני, - ונזכיר כי המשקיע-המציל של "הארץ",החברה של אלפרד נבן דומונט, הוא גרמני, - פירסם כתבה גדולה מפרי עטו של קריסטוף שולט אודות הקשיים הכלכליים של העיתון. גם כתבים של 'דה-מרקר' הרווחי עוזבים. 'דר שפיגל' אינו מהסס להצביע על הרקע הפוליטי-אידאולוגי מאחורי הירידה של העיתון. העמדות של המערכת נגד הבית בחברון, נגד ההתנלחויות ובעד פשרות טריטוריאליות מביאות לעזיבת יותר ויותר מנויים. אבל דב אלפון עדיין בטוח בהצלחת מוצרו. לדבריו, ישראלים מכורים לפוליטיקה, שהיא מין פורנוגרפיה בשביל ההמונים ומאמין שעיתונו יישרד. האם הוא מציאותי?


1.14.2009

טליה ששון נגד, סליחה, בעד אלימות?

מתדמית:

רזי ברקאי על כך "הימין ההזוי שלנו"
טליה ששון: פסילת כ"ך מוצדקת. באותה נשימה אומרת: מי שלא יתמודד בשדה הפוליטי יגיע לאלימות ...

תימלול מגל"צ . נושא: פסילת רשימות ערביות - סוף האייטם , ראיון עם טליה ששון (אחרי מבזק 9:30)

מה בוער - רזי ברקאי , יום 18 ללחימה 13.1.2009

טליה ששון:
כל פסילה , גם אם יש טענה מוכחת , כל פסילה פוגעת במשטר הדמוקרטי במדינה. כל פסילה, ולכן הדבר הזה צריך להיות נגד עיננו.
...
רזי: מתי היית פוסלת?

טליה ששון: אני באופן אישי הייתי פוסלת באופן הכי קיצוני.
תראה, נפסלה כ"ך. אני חושבת שבצדק נפסלה כך. בזמנו -88

רזי: ישאלו חלק מהמאיזנים ישאלו אם אנחנו לא יותר רחמנים כלפי ערבים מאשר כלפי הימין ההזוי שלנו?

ששון: עזוב אותי מהאיזון הקדוש.
אני בעד זה לתת למקסימום רשימות להתמודד בשדה הפוליטי.
תבין רזי, כדאי שנבין את זה - אם לא יתמודדו בשדה הפוליטי זה ייצא באלימות ובהפרות חוק..
טליה ששון אני מאוד מודה לך

1.13.2009

הינתקות ומבצע עופרת יצוקה

הקשר שבין ההתנתקות למבצע בעזה

רבים טוענים שההתנתקות היא הסיבה שהביאה אותנו לנקודת הזמן שבה אנחנו מצויים - בעיצומה של מערכה צבאית. בדקנו בארכיון של חדשות 2

מתוך דיוני הכנסת, יום ההצבעה על תכנית ההתנתקות

הכנסת, 25-26/10/2004



אריאל שרון:

"אומרים לי כי ההתנתקות תתפרש כנסיגה מחפירה תחת לחץ ותגביר את מתקפת הטרור, תציג את ישראל ברפיונה, ואת עמנו כעם שאינו נכון להילחם ולעמוד על שלו. אני דוחה על הסף את האמירה הזאת".



אופיר פינס:

"אדוני היושב-ראש, לפני שהגעתי היום לכנסת הבאתי את בני לתל-השומר; הוא קיבל צו גיוס, וזה נפל בדיוק היום. בדרך אמרתי לעצמי, יכול מאוד להיות שדווקא ביום הסמלי הזה אני צריך להודות לאריאל שרון מעל הבמה הזאת על זה שהוא נותן לי ולרעייתי תקווה, שהבן שלי, לכשיתגייס, לא יצטרך לשרת את עם ישראל ברצועת-עזה".



רן כהן:

"ההתנתקות טובה לביטחון. הנה, נאמו כאן אנשי הימין ודיברו על ה"קסאמים" שיעופו מכאן לשם. מתי עפים "קסאמים" על שדרות? לאחר שיצאנו מרצועת-עזה או כאשר אנחנו נמצאים ברצועת-עזה? מתי הטווח שלהם גדל? כשיצאנו משם או כשאנחנו נמצאים שם? אני אומר לכם, מי שרוצה היום לחוס לא רק על שדרות אלא גם על אשקלון, על שתיהן, צריך להבין שאם לא נצא מרצועת-עזה, בתוך שנתיים-שלוש, אולי שנה, הטווח יגיע לאשקלון. לזה מחכים אנשי הימין? הרי זה קרה כאשר אנחנו שולטים שם. לכן, מסיבות ביטחוניות טהורות צריך לצאת משם על מנת להיפרד, שיקרה הסינדרום שקרה עם לבנון. יצאנו משם ונפסק הירי ולא התחיל הירי ולא התפתח. זה מה שצריך לעשות שם".



אורית נוקד:

"אני רוצה להאמין, שכתוצאה מהפינוי והיציאה מעזה, הזרם הפלסטיני המתון יתחזק, הטרור יפחת".



יובל שטייניץ:

אנסה להסביר על קצה המזלג, ככל שיתיר הזמן, את הלוגיקה, את ההיגיון הבסיסי של תוכנית ההתנתקות מרצועת-עזה... היא תוכנית לא קלה, היא לא תביא מזור לבעיות הביטחוניות, אבל היא עשויה - בהסתברות די גבוהה - לשפר את מצבנו הגיאו-אסטרטגי".



משה גפני:

"יש כאלה שטוענים שאם אנחנו נעזוב את רצועת-עזה הגבול יתקרב - אני לא רוצה להתווכח על העניין הזה, מכיוון שהוא לא רלוונטי היום לענייננו, הוא יהיה רלוונטי בעתיד - יכולה להיות סכנה לאשקלון, אפילו לאשדוד, אומרים. אגב, גם לגבי לבנון אמרו את זה - שאם נצא מלבנון יש סכנה שיירו טילים על זיכרון-יעקב. אין "קטיושות" על קריית-שמונה, וחיילים לא נהרגים בלבנון".



שאול מופז:

"אני משוכנע כי המהלך הכרחי ונכון. יש בו כדי להעניק יותר ביטחון לאזרחי ישראל ולהפחית את העומס המוטל על כוחות הביטחון, בלי לגרוע מיכולתם של צה"ל וכוחות הביטחון לתת מענה יעיל לכל איום בכל נקודת זמן. יש בו כדי לחלץ את המצב מקיפאונו ולפתוח פתח למציאות אחרת, שתאפשר בבוא היום משא ומתן לדו-קיום".



מאיר שטרית:

"יש טענה, שיהיה איום על יישובים בנגב, וראש הממשלה או אנחנו בורחים מטרור. אני עוד לא שמעתי טענה מגוחכת כזאת".





ומימין:



צבי הנדל:

"האמת השנייה היא, שזה רע מאוד לביטחון, וצריך להגיד את זה. תקום שם מדינת "חמאס". כל האזור מאשדוד ועד באר-שבע בסכנה, כל הדרום בסכנה".



אלי ישי:

"מדובר על יישובים יהודיים שאנחנו מפנים, וייכנסו לשם "חמאסניקים", טרוריסטים, מחבלים, יתקדמו עוד כמה עשרות קילומטרים לגדר, והמנהרות יהיו משם, אל מתחת לגדר, והטילים יגיעו גם לאשקלון וגם לנתיבות. על כלום".



עוזי לנדאו:

"|והיום אנחנו יוצאים משטח של ישות טרור, ויודעים שתקום שם מדינת טרור, שיירו משם טילים או "קטיושות" או טילי קרקע-אוויר, וייפלו מטוסים, וכאשר ייפלו "קטיושות" באשקלון, ונחזור לאותו מקום, נפלוש הפעם למעין מדינה ריבונית. זה יקל את מצבנו הבין-לאומי, לחץ שאז נעמוד בו?"



איוב קרא:

"ישראל בורחת מהאחריות, ונגדל שם אזור של טרור, שכל היום ייפלו בו "קסאמים", לא רק על שדרות, הטווח כבר יהיה יותר קרוב לאשקלון וגם לאשדוד, והם ישכללו את ה"קסאמים" ואת המרגמות ואת הארטילריה שלהם. לכן, המצב הזה לא מביא שום ביטחון, המצב הזה לא יביא לכלכלה יותר טובה, כי אזור הדרום יהיה חם מאוד בתקופה הזאת".

1.12.2009

אתר מטאורולוגי - שילה

אתם מוזמנים להיכנס לאתר התחנה המטאורולוגית שהקמנו בשילה בסיוע מו"פ ההר המרכזי והחטיבה להתיישבות.

התחנה תשמש בראש ובראשונה את חקלאי האיזור ביום-יום לתכנון מנות ההשקיה, חישוב מנות הקור, קביעת נתוני הרוח לריסוס ועוד שימושים רבים וחשובים.

כמו כן, תשמש התחנה כעוגן לביצוע מחקרים בתחום ההשקיה המתחילים להתבצע השנה באזור שילה והסביבה במסגרת מו"פ ההר המרכזי.

אשמח אם תפיצו את כתובת האתר כל אחד בתפוצה שלו, על מנת שגם תושבי בנימין שאינם חקלאים יוכלו להינות מנתוני מזג אויר בזמן אמת.

תודה לגופים המממנים, ולמאיר בית הלוי על הליווי המקצועי.



כתובת התחנה:



חורף גשום לכולנו

1.09.2009

לא שווה האגרא - הקטע שלי בטור מיקרוסקופ של בשעב

חרב גדעון/ ישראל מידד

אני מקווה שאין לי כל צורך להכביר במלים על הרשעות והנבזות בכתבותיו של גדעון לוי ב'הארץ'.

בשבוע שעבר פירסם לוי רשימה תחת הכותרת "טייסינו לא שבו בשלום", ובו טען ש"צעירים טובים מבתים טובים שמבצעים מעשים רעים... הטייסים המצוינים שלנו הם עכשיו גיבורים על חלשים...רק ממלאים פקודות כמכונת פצצות..." השבוע פירסם רשימה נוספת, "גלי צה"ל", בה טען שהתקשורת הישראלית הכינה את הקרקע ודחפה לפעולה ועוד נעמדה כשורת מקהלה אחידה כדי להריע..

אבל ברשות השידור, מחלקת התעודה החליטה לאפשר ללוי לראיין, במסגרת תוכנית בשם "שווה מחשבה", את גיבור חיל האוויר גיורא רום בין השעות 23:00 – 23:30 בערב יום שני. לוי היה ציני, סרקסטי, ערמומי, פטרוני וסירב להאמין למילה שרום אמר לגבי תכנונים, לגבי ביטול הפצצות ובנוגע למציאות של המלחמה נגד חמאס.

מדוע רשות השידור ראתה לנכון להעניק זמן מסך ללוי? לא מספיק הופעותיו ב'פוליטיקה'? אם יש ברוממה מי שחושב שלוי שווה מחשבה, אולי יש צרכני תקשורת שיחשבו שאולי הערוץ הראשון לא שווה את האגרה.


===================


המקור:

רפש העיתונות

אני מקווה שאין לי כל צורך להכביר במלים על הרשעות והנבזות של אותו גדעון לוי של "הארץ" אשר מנצל את קולמוסו כאילו היה סייף והוא דוקר ופוצע כדי לשפוך לא דיו אלא דם. הוא לא רק התמכר לאויב, הוא התמסר אליו ועל המשקל של דברי אליהו באחאב, במלכים א', כא, הרי הוא משתין בנייר ואולי עוד נראה אותו "עצור ועזוב בישראל". ובכל זאת, אסביר את כעסי אשר כעסתי.

ביום 31.12.08, פירסם לוי רשימה בכותרת "טייסינו לא שבו בשלום" ובו טען ש" צעירים טובים מבתים טובים שמבצעים מעשים רעים... הטייסים המצוינים שלנו הם עכשיו גיבורים על חלשים...רק ממלאים פקודות כמכונת פצצות...טייסינו...שמא הם שבים אליו כאנשים אטומים, עיוורים ואכזריים?" וביום 2.1.09, פירסם רשימה נוספת, "גלי צה"ל", בה טען שהתקשורת הישראלית הכינה את הקרקע ודחפה לפעולה ועוד נעמדה כשורת מקהלה אחידה כדי להריע ואין דרך אחרת או דיון ציבורי בנושא. לקרוא שטויות מעוותות ובלתי אמיתיות מרגיז.

אבל ברשות השידור, מחלקת התעודה בהפקת צבי סלטון, החליטה לאפשר לגדעון לוי לראיין, במסגרת תוכנית בשם "שווה מחשבה", את גיבור חיל האוויר גיורא רום בין השעות 23:00 – 23:30 בערב יום שני, 5.1. לוי היה ציני, סרקסטי, ערמומי, פטרוני וסירב להאמין למילה שרום אמר לגבי תכנונים, לגבי ביטול הפצצות ובנוגע למציאות של המלחמה נגד חמאס. לצערי, לוי לא נפל מכסאו כאשר תמך רום בגישה "להרוג כמה שיותר מהם".

מדוע רשות השידור ראתה לנכון להעניק זמן מסך ללוי? לא מספיק הופעותיו ב"פוליטיקה"? אם יש ברוממה מי שחושב שלוי "שווה מחשבה", אולי יש צרכני תקשורת שיחשבו שאולי הערוץ הראשון לא שווה את האגרא?



1.08.2009

היו ימים...

1.07.2009

חיילי ולוחמי שילה במערכה בעזה

לתפילה , לימוד תורה וברכה


שמות מלאים של חיילנו היקרים , בני הישוב שלוחמים בתוך עזה
בעז"ה ננצח( תודה לי.מידד)

הקב"ה ישמור עליהם יחד עם כל שאר החיילים
יתן בהם עוז וגבורה להשיב נקם על צרינו ויחזירם בשלום אל ביתם ומשפחתם

פנחס בן אסתר-גרוסמן
ידידיה זאב בן סילבי חיה שרה- סטבון
ידידיה בן קרן- בלומהוף
אלירן גדליה בן טובה- מושקוביץ
אברהם חי בן עופרה- צורף
אביאל בן מזל- גיאת
אבינועם בן אסתר-שרביט
איתן יחיאל בן שרה לאה- רובין
אליחי יחיאל בן מלכה- בן נון
אדיר בן מרגלית- אואנונו

תודה לאסתר סילברס

1.06.2009

חדש חדיש

1.01.2009

כנראה שהחמאס בצרות