10.30.2007

האם חיים יבין הטריד מינית את אביגיל לאפין?

תלונתי לממונה על קבילות הציבור ברשות השידור, מר אלישע שפיגלמן

אני מפנה את תשומת לבך לדיווח באתר
NRG
כאן
על כנס התקשורת בראש פינה הכלול בוידיאו קליפ מפי הכתבת אביגיל לאפין .

בדקה 1:40, במענה לשאלתה של הגב' לאפין מה הוא יעשה עם חלקו על הירח, בעקבות דבריו של מוטי קירשנבאום שהוא שולח את יבין ואת שלום קיטל לירח, הוא אומר:
"אני הולך לבנות שם ארמון. האם תאותי לבוא אביגיל ולגור עמדי?"
והיא נאלצת לענות, בהומור-מה: "זאת הצעה מפתת שאני לא יכולה לסרב לה."
ויבין ממשיך להטריד, לכאורה: "על הירח, את ואני".
וגב' לאפין מנסה שוב להתחמק ומגיבה: "אם יש שם חנויות, אני באה".
אך יבין
בשלו:
"יש שם חנויות וחנין וחניה בשפע".

הקליפ מציג נסיון פאתטי של אדם מבוגר המנסה, לכאורה, להיות מבריק אך גם לנסות את מזלו אצל בחורה צעירה. גם אם גב' לאפין רואה בדבריו שום דבר רציני, כל צופה מן הישוב יתבייש בשיחה שמנהל מר יבין.

אני מבקש ממך, גם אם אין אתה מסכים עמי לגבי האופי הסקסיסטי בשיחה ובהשלכותיה, לכל הפחות הייתי מצפה ממך להעיר למר יבין שתכנים כאלה בשיחותיו ישמור אוך-דה=רקורד, דהיינו שלהשאיר ראיות מצולמות איפה שמליונים יכולים לראות ולשמוע - זאת לא מבריק בכלל.

ואגב


קרוב ל-150 אלף שקל – זוהי עלות הוצאות רשות השידור לפסטיבל ראש פינה שהתקיים בשבוע שעבר, כולל משלחת ענק בת כ-30 איש, יומיים אחרי שהודיעה כי עובדיה לא יקבלו את משכורותיהם לחודש אוקטובר במלואן ובמועדן. והסערה בעיצומה.

לאייס נודע כי עבור השתתפותם בפסטיבל של אותם עובדים, בראשות המנכ"ל מרדכי שקלאר, שילמה הרשות למעלה מ-32 אלף שקל, בנוסף להוצאות לינה בחלק מהלילות, עליהם שולמו כ-8.5 אלף שקל. עלויות ההפקה והשידורים עלו לרשות 108 אלף שקלים – ובסך הכל עלה הפסטיבל לרשות כ-150 אלף שקל. "לא ייאמן, זו פשוט שערורייה", הגיב לכך יו"ר ועד עובדי הרדיו בת"א, שמעון וילנאי, "זה מה שעושים במקום לצמצם הוצאות, בתקופה ש-1,600 עובדים קבועים לא יקבלו את כספם".

גורם בכיר ברשות אמר לאייס כי "אפשר היה להסתפק במשלחת של עשרה אנשים, לא צריך היה לשלוח כל כך הרבה ולהוציא כזה סכום, בטח לא כאשר אומרים לנו שאין כסף למשכורות". גורם אחר הוסיף כי "בתקופה שהרשות נמצאת בה, אפשר היה להצטמצם ולהזמין עובדים ליום אחד. מי שחשב להישאר מעבר ליום אחד - שיממן מכיסו". בתשובה לפניית אייס, אמר חבר הוועד המנהל, יעקב נווה, כי "אכן נסעתי לפסטיבל, אך מימנתי את הלינה מכיסי הפרטי. למה אחרים לא קיבלו ואני כן? - את התשובה תצטרך לקבל מהרשות. לי אין תשובה".

ואם לא די בזה, הרי שבקרב העובדים קיימת התמרמרות גם לגבי זהות האנשים שהוזמנו. "לא ברור במה קשורות היועצת המשפטית והסגנית שלה לפסטיבל. למה הזמינו אותן?!", שאל גורם בכיר ברשות. אחר הוסיף כי "מדובר בשערורייה, אבל אם כבר מזמינים את חברי ועדת הטלוויזיה אז שיזמינו את כולם ולא רק שלושה-ארבעה".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "חשיבות רבה נודעת להשתתפותה של הטלוויזיה הישראלית, הטלוויזיה הממלכתית הראשונה שפעלה במדינת ישראל. בפסטיבל הוצגה הרפורמה ברשות, התקיים דיון על דרכו של הערוץ הראשון, נפרדו בצורה מכובדת מחיים יבין והוצגו מקצת מסרטינו החדשים - כשגולת הכותרת היתה, ללא ספק, הסרט המתאר את המלחמה על השידור הציבורי, סרט שזכה לשבחים ולתשואות המשתתפים כולם וגם הביקורת.

תוויות: ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית