8.22.2005

חיים יבין מתערב בתכנים ובמסרים

י"ג מנ"א תשס"ה
18 באוגוסט 2005
לכבוד
מר עמוס גורן
ממונה על קבילות הצבור
רשות השידור
ירושלים

הנדון: התערבותו האישית של מר חיים יבין ביצירת חדשות

שלום,

אמש, יום רביעי, בשעה 21:45, במסגרת המשדר המיוחד המסקר את אירועי ביצוע תוכנית גירושם של יהודים מביתם על פי חוק, פנה המגיש מר חיים יבין אל כתב הערוץ הראשון בשירת הים, מר חיים פירסט, ואמר "אנו שומעים על מציאת נשק במקום".

מר פירסט, לשבחו, מיהר לסתור את דברי מר יבין, ולומר שהוא מסתובב במקום כבר יום וחצי ועיניו של ראו שום כלי נשק, גם אם קיימת אפשרות כלשהי, כמובן, אבל הביע גם פליאה על דבריו של מר יבין.

אני יכול להבין שמר יבין ניזון ממידע נוסף המגיע ישר לחדר מערכת החשדות בנפרד מן הכתב במקום אך אם יש מידע כזה, להבנתי המקצועית בענייני תקשורת, הרי קודם מבררים עם הכתב את נכונות הידיעה/השמועה ומתאמים אתו או איתה את הפתיחה של הכתבה. בוודאי לא מפתיעים את הכתב ובמיוחד לא בשידור חי. איש מן המערכת בוודאי היה יכול להרים אל מר פירסט ולשוחח עמו ורק אז לאפשר למר יבין לדבר.

הסיטואציה מאמש מזכירה לי את האירוע של יום חמישי בשבוע שעבר כאשר מר יבין התעמת בשידור חי עם הכתב ניצן חן, כאשר מר יבין, בצורה לא מקצועית ולא אתית, ניסה לשכנע את קהל הצופים כי יש סימנים לאלימות בהפגנה ומר חן נאלץ, בצורה שבעצם השפילה את מר יבין ואת המוניטין של חדשות הערוץ הראשון, לסתור את דברי מר יבין.

בנוסף, מר יבין כמגיש חזר שוב ושוב על פנייה אישית מעצמו אל המגורשים שלא לערב ילדים בהפגנות ובמחאות. אם זכרוני אינו מטעה אותי, ילדים היו מעורבים במאבק של ויקי כנפו וחברותיה כשלמשך חודשים, משפחות חד-הוריות, על ילדיהן הרכים, לנו ליד משרד האוצר, על המדרכה, באוהלים ומתחת לשמיכות תלויות על חבלים. איני זוכר פניה מלאת רגשות וסימפטיה אז של מר יבין אך אני מוכן אם מישהו יעמיד אותי על טעותי.

בשתי הדוגמאות לעיל מהמשדר אמש, ברור לי שמר יבין, על אף נזיפות ובקשות מהמנהלים שלו ואולי גם אף לאחר פניות מלשכתך, בוחר להמשיך בהתנהגותו הלא-אתית על פי כללי 'מסמך נקדי'. אולי ניתן, אם תימצא תלונה זו מוצדקת, דרך לנכות משכרו על פי דירוג כלשהו של הפרות הקוד האתי? אולי אז הוא יתיישר?

אני ממתין לתוצאות בירורך של תלונה זו.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית