4.25.2007

יהורם גאון על חברון

יהורם גאון על חברון

מה לך ולמתיישבי חברון? מה הצורך הזה להיות בסדר עם כולם כל הזמן?

"אני בהחלט חפץ לב לברך אותם כמו שהייתי מברך כל אחד בארץ ישראל. למעשה אני חש חובה לברך אותם. אני חושב שאנשי קריית ארבע הם הציונים של .2007 אני לא מדבר על גילויים של טיפשות כמו יריקות וכאלה. אני מדבר על אנשים שבאים ומתיישבים בארץ ישראל. נכון שיש אנשים שעושים אבחנה בין חניתה ומסדה ומשג עם לבין חברון ומקומות אחרים, אבל אני לא עושה את האבחנה הזאת. יש מקומות שהם עקרוניים, כי אחרת גם ירושלים תהיה פחות חשובה בבוא היום. יש פיחות בערכים ובתשתית הלאומית. אם ייקחו לנו את אותו טאבו שעליו בנוי האתוס היהודי אז אין לנו שום סיבה להיות בארץ הזאת. אם לא בגלל קדושת ירושלים, ועיר האבות ובית לחם - מהר מאוד הארץ הזאת תיוותר ללא כל סיבה הגיונית להישאר בה.”

ואתה לא ער לפחות למורכבות של המצב?

"יש מורכבות, אבל אני לא רואה הרבה פשרות, זאת הארץ היחידה שיש לנו. הארץ הנאורה ביותר לפני 60 שנה היא זו ששרפה הכי הרבה יהודים בכל ההיסטוריה של האנושות, ארץ נאורה של שופנהאואר וגתה. אין ביטחון בפני זה אלא ביטחון אחד - בית יהודי לעם היהודי שחי בארצו. אנחנו כל הזמן בוחרים להיפרד מכל הנכסים התרבותיים שיש לנו, אבל הם שהחזירו אותנו לכאן והם בלבד יחזיקו אותנו פה.”

ונחיה על החרב לעולם ועד?

"נדמה לי שמייחסים לבן־גוריון את האמירה שהמלחמה האחרונה תהיה זאת שאויבינו ינצחו בה. הם הרי ימשיכו לזנב בנו כל העת, עד שינצחו אם ניתן להם.”

תוויות: ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית