1.16.2009

חלקי במדור "מיקרוסקופ" בשבועון "בשבע" השבוע

הישרדות תוצרת הארץ/ ישראל מידד

כל מי שבודק את טבלות בשנתיים האחרונות, ובוודאי בעונה האחרונה של הטלוויזיה המסחרית בארץ, יודע היטב שהתופעה של של תוכניות הריאלטי השתלטה כמעט לחלוטין על הצופים.

אבל יש גם תופעה אחרת של הישרדות תקשורתית והיא קשורה לעיתון 'הארץ'. עובדי העיתון הכריזו על סכסוך עבודה, יש פיטורים, יש התפטרויות, יש ביטול מנויים ואפילו כתבים של 'דה-מרקר' הרווחי עוזבים. יש כנראה גם מצוקה כספית רצינית. 'דר שפיגל' הגרמני - ונזכיר כי המשקיע-המציל של 'הארץ', החברה של אלפרד נבן דומונט, הוא גרמני - פירסם כתבה גדולה אודות הקשיים הכלכליים של 'הארץ'. 'דר שפיגל' אינו מהסס להצביע על הרקע הפוליטי-אידיאולוגי מאחורי הירידה של העיתון: העמדות של המערכת נגד ההתנחלויות ובעד פשרות טריטוריאליות מביאות לעזיבת יותר ויותר מנויים. אבל העורך דב אלפון עדיין בטוח בהצלחת מוצרו. לדבריו, ישראלים מכורים לפוליטיקה, שהיא מעין שעשוע בשביל ההמונים ומאמין שעיתונו יישרד. האם הוא מציאותי?


המקור:


תוכנית ריאלטי של הישרדות מציאותית

כל מי שבודק את טבלות הרייטינג או כפי שעמיתתי חני לוז כותבת: בדרוג, בשנתיים האחרונות, ובוודאי בעונה האחרונה של הטלוויזיה המסחרית בארץ, יודע היטב שהתופעה של של תוכניות הריאלטי השתלטה היבט והדוק על הצופים. ההיסטריה מסביב ל"האח הגדול" כולל ביטול חתונות ואירועים אחרים, היא סימן לכך ואחרי הפוגה, או שמא רגיעה, בגללל המערכה הצבאית בעזה, התוכנית "הישרדות" עשויה אף היא לחזור.

אבל יש גם תופעה אחרת של תוכנית הישרדות תקשורתית והיא קשורה לעיתון "הארץ". יש שם סכסוך עבודה, יש פיטורים, יש התפטרויות, יש ביטול מנויים ויש בעיה רצינית של כסף. 'דר שפיגל' הגרמני, - ונזכיר כי המשקיע-המציל של "הארץ",החברה של אלפרד נבן דומונט, הוא גרמני, - פירסם כתבה גדולה מפרי עטו של קריסטוף שולט אודות הקשיים הכלכליים של העיתון. גם כתבים של 'דה-מרקר' הרווחי עוזבים. 'דר שפיגל' אינו מהסס להצביע על הרקע הפוליטי-אידאולוגי מאחורי הירידה של העיתון. העמדות של המערכת נגד הבית בחברון, נגד ההתנלחויות ובעד פשרות טריטוריאליות מביאות לעזיבת יותר ויותר מנויים. אבל דב אלפון עדיין בטוח בהצלחת מוצרו. לדבריו, ישראלים מכורים לפוליטיקה, שהיא מין פורנוגרפיה בשביל ההמונים ומאמין שעיתונו יישרד. האם הוא מציאותי?


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית