1.27.2011

הטור שלי במדור מיקרוסקופ של "בשבע" גליון 428 מיום 26.1.2011



 
לפני כחודש הגשתי תלונה נגד גאולה אבן, תלונה שנייה באותו עניין: הבעת דעה אישית. טענתי שבפתח המשדר 'הערב' בערוץ הראשון, אבן בחרה לשאת נאום בפני הצופים ולשאול "מדוע הגורמים המשפטיים אינם מטפלים במכתב הרבניות". להבנתי, דבריה לא הוסוו אלא היוו התרסה אישית בנוגע לנושא חדשותי והבעת דעה אישית עם קביעה פוליטית. הזכרתי לממונה על קבילות הצבור שבעבר הוא היה ער למנהגה הפסול, ואף ביקש ממנה למתן ההבעות הללו.

הממונה השיב לי שהקבילה מוצדקת. וכך כתב: "כללי רשות השידור קובעים באורח שאינו משתמע לשתי פנים... 'השדר יפעל באופן מקצועי וחסר פניות ולא ייתן ביטוי לדעותיו האישיות או לדעות של נותני חסות ומפרסמים, ולא יפעל בדרך שעלולה להשתמע ממנה נקיטת עמדה מצידו בנושא שנוי במחלוקת'. אלישע שפיגלמן המשיך וכתב: "תוכניות הרדיו והטלוויזיה אינן נחלתם של המגישים והעורכים, הן נועדו לספק שירות לציבור ולאפשר במה לציבור ולנציגיו לבטא כל דעה הרווחת בציבור... נכון להיום אין מקום לשידור 'טורים אישיים' בתוכניות אלה, והדברים הובהרו הן לגב' אבן והן למנהליה, כדי שינקטו בצעדים הנדרשים למנוע עבירות של אתיקה".

מסקנתי היתה שלכאורה, גב' אבן מתנהגת כאילו היא לא קראה את כללי האתיקה המקצועית, גם לאחר התלונה הקודמת שלי שהוצדקה. המלצתי בפני הממונה שיש להעביר פעמיים בשנה עותק של הכללים בקרב העובדים ולבקש מהם לחתום שהם קראו אותו, הבינו אותו וישתדלו ליישם את הכללים. לטעויות יש לסלוח, אולם לגילויי התנשאות ולגישה שיכולה להתפרש כאילו 'זה לא נוגע לי כי אני מעל לכולם' אין לוותר ויש אפילו מקום להעניש.

בעקבות התלונה הודיע ד"ר יובל קרניאל, יו"ר ועדת האתיקה ברשות, שבכוונת חברי הוועדה "לקיים בקרוב דיון בוועדת האתיקה בנושאים (שהעליתי) וגם לדון בנושא ההטמעה, היישום והאכיפה של הקוד האתי החדש שגיבשנו".

נמשיך לעקוב, ואם יהיה צורך - גם להתלונן.

ישראל מידד


^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית