12.16.2008

לי לא ידוע כלום על פרשת צבי סטרוק

צבי סטרוק מואשם בחטיפה ותקיפת קטין פלשתינאי

בנה של יו"ר הארגון לזכויות אדם ביש"ע מואשם בגרימת חבלה בנסיבות מחמירות ובחטיפה לשם חבלה


כתב אישום בגין חטיפה ותקיפת קטין פלשתינאי הוגש בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד צבי סטרוק, בן 26 משילה. סטרוק הוא בנה של יו"ר הארגון לזכויות אדם ביש"ע ודוברת היישוב היהודי בחברון, אורית סטרוק.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שגיא אופיר מפרקליטות מחוז ירושלים, ב-24 ביולי 2007 בצהריים שהה הקטין הפלשתינאי ביחד עם שני חבריו באזור שבין כפר קוסרא והמאחז "אש קודש" הסמוך לשילה. בסמוך לשעה 15:15 הגיעו סטרוק ואדם נוסף, שזהותו אינה מצוינת בכתב האישום, באמצעות טרקטורון. הקטין רץ אל חבריו וקרא להם להימלט, אך סטרוק וחברו השיגו אותם.

השניים ירדו מהטרקטורון, וחברו של סטרוק ירה לכיוון לא ידוע ברובה. הקטין קפא במקומו והרים את ידיו וסטרוק החל להכותו בכל גופו. על פי האישום, הוא בעט בו, הפילו לאדמה והטיח את ראשו בה, המשיך להכותו באגרופים בגבו ובראשו ואז עבר לרדוף אחרי חברו של הקטין. בזמן זה הכה חברו של סטרוק את הקטין באמצעות נשקו. מכתב האישום עולה, כי הוא קרע את חולצתו, כרך אותה סביב ראשו כדי לעצום את עיניו והמשיך להכותו יחד עם סטרוק שחזר בינתיים. הם גררו אותו לטרקטורון כשהוא זב דם, כפתו את ידיו מאחורי גבו, הושיבו אותו ביניהם כשפניו מכוסות ונסעו. תוך כדי נסיעה נחבט הקטין בטרקטורון ואיבד את הכרתו.

כתב האישום מפרט עוד, כי כעבור זמן מה הוא התעורר רטוב לאחר ששפכו מים על החולצה שעטפה את פניו. הוא שמע קולות דוברים בערבית וכן דו שיח בין שניים שזהותם לא ידועה, במהלכו שאל אחד את חברו בערבית אם לירות בו. לאחר מכן הוכה פעם נוספת על ידי האנשים, ונלקח משם לאזור פתוח, שם הוכה פעם נוספת. הוא הופשט מבגדיו והושלך כפות כשפניו מכוסות. כעבור זמן מה הצליח לשחרר את החולצה שכיסתה את פניו והתברר לו שהוא עירום לחלוטין. הוא נאלץ לצעוד כך לכביש סמוך לצומת דומא, שם עצרו לו עוברי אורח, שיחררו את ידיו הכבולות והסיעו אותו לקרובי משפחתו בכפר קוסרא. על כל המעשים האלו נאשם סטרוק בגרימת חבלה בנסיבות מחמירות ובחטיפה לשם חבלה חמורה.

על פי כתב האישום, כחודשיים או שלושה לפני אירוע זה, סטרוק סטר לקטין והכה אותו בזמן שרעה את צאנו בסמוך לכפר קוסרא. גם אז הגיע אליו עם חבר רכוב על טרקטורון וקרא לו ולחבריו בעברית ובערבית לעזוב את המקום משום שזו אדמתו. הוא הכה גם את חבריו, סטר להם, בעט בהם, והפילם לאדמה. בנוסף בעט בגדי שנולד במקום, והרג אותו. בגין מקרה זה הואשם בתקיפה ובהיזק לבעל חיים.

כתב האישום נגד סטרוק הוגש כשנה וחצי לאחר האירוע, משום שניתנה לו האפשרות לערוך שימוע לפני הגשתו כחוק. בפרקליטות מספרים כי סניגורו של סטרוק, עו"ד חיים כהן, ביקש לדחות את השימוע שוב ושוב, ולא בא לאסוף את חומרי החקירה עד שהוצב לו אולטימטום: אם לא יבוא לאסוף את חומרי החקירה עד 10 בדצמבר יוגש נגד מרשו כתב אישום. עו"ד כהן לא בא, וכתב האישום הוגש, אלא שאז הוא פנה אל הפרקליטות בבקשה לערוך את השימוע בכל זאת. לאור החלטות בית משפט המחייבות זאת, הפרקליטות נאלצה להסכים ומועד השימוע נקבע לאמצע ינואר.

עו"ד חיים כהן, מסר היום באמצעות דוברו, כי דחה את מועד השימוע משום שלא היה ברשותו כל החומר המשפטי הדרוש לו, וכי הוא מאמין שלאחר השימוע יוחלט למשוך את כתב האישום או למחוק אותו.

ארגון "יש דין", המייצג את הפלשתינאי שהותקף מסר כי "מדובר באירוע תקיפה חמור, שהקטין הפלשתינאי עדיין סובל מהשלכותיו מבחינה פיזית ונפשית. נתוני הארגון מלמדים שרק אחד מכל עשרה מקרי תקיפה של פלשתינאים על ידי אזרחים ישראלים בגדה מגיע להגשת כתב אישום".

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית