5.15.2009

הטור מיקרוסקופ ב"בשבע" גליון 342 מיום 14/5/09

והתרגום המלא?/ ישראל מידד

בשעות הערב של יום ראשון פורסמה ידיעה אודות תקרית הקשורה לאפיפיור המבקר בארצנו הקדושה. בכנס הידברות בין דתית בנוכחות האפיפיור, שהתנהל ב'נוטר דאם', תפס אורח שלא נכלל ברשימת הדוברים, את עמדת הנואמים. השייח' תייסר תמימי, ראש בתי הדין השרעיים של הרשות הפלשתינית לא המשיך לנאום גם כשניגש אליו איש הכמורה בינסיון נואש להפסיק את דיבורו.

תמימי טען כי "ישראל הרסה את ביתנו, הגלתה את עמנו, בנתה התנחלויות, הרסה את המקומות הקדושים לאיסלאם, הרגה ילדים נשים וזקנים וטבחה בעזה". השייח עוד הוסיף: "על הנוצרים והמוסלמים לעצור את התוקפנות הישראלית נגד העם הפלשתיני... ותוקם מדינה פלשתינית שירושלים תהיה בירתה הנצחית".

האפיפיור, שלא סופק לו תרגום סימולטני, נשאר לשבת ואף לחץ את ידו של השייח'. כשהובהר לאפפיור תוכן הדברים, הסתלק לפני הסיום הרשמי. אגב, השייח' אמר אותם הדברים בביקור של האפיפיור הקודם.

אלא שיש כאן פרט חסר. צפיתי בשידור של הערוץ הראשון כשבתחתית המסך הופיע בכיתוביות קטע מתורגם של דברי השייח'. קראתי שהשייח' קובע שממשלת ישראל, בהפציצה בתי ילדים ומסגדים עשתה זאת לפי פסק הלכה שקיבלה מרבנים(!).

אולם בבדיקה באתרים חדשותיים מרכזיים לא מצאתי זכר לקטע זה בדיווחים. אולי לא נעים להם לכלול אותו, כי הרי שנאה על רקע לאומי ואפילו אתני, נו, את זה אנחנו מכירים אצל שכנינו. אבל עוינות על בסיס דתי בעיוות נורא כבר מסבכת את העניינים יותר מדי. וכך ממשיכה התקשורת הישראלית להסוות את המימדים האמיתיים של מלחמתם של ערביי הארץ נגדנו.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית