11.27.2009

הטור שלי ב"מיקרוסקופ" ש"בשבע", גליון 369, 26.11.09

מי מפחד מהבייני"שים? / ישראל מידד

הידיעה הבאה לא הופיעה בעמוד הראשי של עיתון כלשהו ובעצם, היא לא נכללה בכתבה 'חדשותית' אלא במאמר דעות. ולא, לא של מזכיר 'בצלם' או של פעיל 'שוברים שתיקה'. בעל הדברים הוא נחמיה שטרסלר, שתחום התמתחותו הוא בכלל כלכלה. שטרסלר הוא עורך מדור כלכלה וחברה של עיתון 'הארץ', בעל תואר שני במנהל עסקים. הוא גם מגיש תכנית טלוויזיה בערוץ השני בנושא צרכנות. וכך פרסם שטרסלר בעיתונו לפני שבוע תחת הכותרת 'סכנת מרד':

"חוט מקשר ברור משוך בין הרב משה לוינגר וחנן פורת לבין הסרבנות האחרונה... זו האסטרטגיה שהדריכה את לוינגר ופורת מאז השתלטו על סבסטיה בדצבמר 75'... כל ממשלות ישראל נכנעו להם... כיום יש בצה"ל גדודים שלמים, על טהרת בני ישיבות ההסדר, העלולים לעבור צד ולצאת למלחמה נגד פינוי יישובים".

נעזוב את האידיאולוגיה ואת ההיסטוריה העקומה. נתמקד בתחום שבו שטרסלר אמור להיות חזק, תחום המספרים. האם יש לשטרסלר מושג בכמות החיילים הנדרשת כדי לאייש גדוד אחד, על הפלוגות הקרביות שלו ועל פלוגת המפקדה? האם יש לו מושג כמה בני"שים משרתים בצבא, גם אם נכלול שירות מילואים? המספרים מתחילים להצטבר לאינפלציה דמיונית.

נכון, מערך הלחימה של צה"ל בנוי בהרבה על בני"שים ועל תושבי יהודה ושומרון, ובהרכב הקצונה מיוצגים בני המחנה האמוני-לאומי בכבוד רב. אבל לאפיין את פעילותו של 'גוש אמונים' מראשיתו ועד ימינו אלה כמין אווירה של ערב 'פוטש', זו הגזמה פרועה שמחזירה אותנו לימי אלטלנה.

ואגב, לפי נתוני צה"ל שהתפרסמו בעיתונו של שטרסלר השבוע מפי ראש חטיבת תכנון באגף כוח אדם, "המוטיבציה הנמוכה ביותר לשירות בצה"ל בכלל ובחיל קרבי בפרט היא בערים הגדולות, ובעיקר במחוז גוש דן". האם הם קוראים את 'הארץ' יותר מדי?

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית