1.28.2010

תלונתי זוכה לסיקור



השתלחות בשידור
הנציב: ז'וז'ו אבוטבול חרג מגבול הטעם הטוב

אבוטבול בז בשידור להורה שטען כי אין לשחרר אסירים ביטחוניים תמורת שליט אפילו במחיר חיי בנו
▪ ▪ ▪
שדר רשת ב', ז'וז'ו אבוטבול, קיבל הערה מנציב קבילות השידור ברשות השידור, אלישע שפיגלמן, בגין מה שכינה "חריגה מגבול הטעם הטוב".

קביעת הנציב נמסרה בתגובה לתלונתו של ישראל מידד, מנכ"ל האגודה לזכות הציבור לדעת [סגן יו"ר למען האמת], שקבל על כך שבאחת מתוכניות המאזינים של אבוטבול (31.12.09) העלה לשידור אב להגיב לנושא המחיר שיש לשלם עבור שחרור גלעד שליט. האב הביע את דעתו שאין לשחרר אסירים ביטחוניים, אפילו במחיר חיי בנו עצמו אם הוא היה במצב דומה ומוחזק כבן-ערובה, ואף טען ששח עם בנו בנושא. לדעת האב, אין זה בא-בחשבון להביא לרצח עוד עשרות בתמורת חייו של בנו.

ז'וז'ו אבוטבול הגיב במילים חריפות: "אני בז ואני מקיא מקרובים שלא אכפת להם מהילדים שלהם".

הנציב שפיגלמן מצא את התלונה מוצדקת, ודרש מאבוטבול כי יימנע מהתבטאויות דומות בעתיד. עם זאת, הניח שמדובר במעידה חד-פעמית שאינה מצריכה הליך משמעתי.

יש מקום להבעת דעה אישית

"בחנתי כמה פעמים את התוכנית המוקלטת", כתב הנציב בנימוקים להחלטתו. "אין ספק, שתפקידו של מגיש התוכנית להעלות סוגיות והסתייגויות ושאלות וקושיות כדי להביא את המאזין לניסוח מלא ומדויק של עמדותיו. לתוכנית המדוברת יש גוון של 'אקטואליה מזווית אישית', ומשום עובדה זו יש מקום לכך שהמגיש מביע את עמדתו בסוגיות שונות. אלא שבניסוח שבחרת במהלך התוכנית שכלל לא רק הבעת-דעה מנוגדת לזו של המאזין אלא תיאור גרפי 'אני בז ומקיא מקרובים...' חרגת הרבה מעבר לטעם הטוב ולמקובל ברשות השידור", דברי שפיגלמן.

המתלונן ישראל מידד אמר כי "תמיד מנחה יכול להביע את התנגדותו לרעיון או לדעה כי הרי התוכנית מיועדת לכך. אלא שמר אבוטבול עבר את הקו הברור בין דיון לבין הטלת רפש וזלזול והבעת דעה פרטית".

תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית