2.14.2010

"גאוה לאומית" - המשך ההתכתבות

בבלוג קודם העליתי את ההתכתבות שלי עם אלישע שפיגלמן בתגובה לתלונה של אדוה נוה על כתבה תיעודית אשר שודרה בתוכנית "מבט שני" לפני כעשרה ימים.

אז, יש המשך. אלישע כתב לי ואני כתבתי לו:

לישראל מידד שלום,

הנדון: קבילתך בעניין "מבט שני" - סרט פורנו

לפי נתונים שונים הקהילה ההומו-לסבית מונה כ- 10% מאוכלוסיית כל מדינה - הניסיון להסתיר את דבר קיומם, או את המוצרים המשמשים אותם הוא ניסיון שנועד
לכישלון, ודאי שכך בחברה פלורליסטית דמוקרטית - בדיוק כמו במדינה תיאוקרטית כמו שכנתנו איראן.

בברכה,
אלישע שפיגלמן
נציב קבילות הציבור

העתק:
לשכת היו"ר
מרדכי שקלאר, מנכ"ל
משה מצליח, מנהל הטלוויזיה
אלי בבא, מנהל חט' התוכניות
איתי לנדסברג, עורך מבט שני
האגודה לזכות הציבור לדעת




לאלישע,

שלום.

אני ממהר להשיב לך כדי לתקן רושם שהתקבל אצלך למרות זהירותי. אינני מבקש להתעסק בזהותו של מיניות הבימאי/מפיק/יוזם/מצלם או אפילו עוזר מאפר או, במקרה של סרט, עוזרת המשמנת. בוודאי שבמקומותינו ידוע לכולם שאין כל קשר בין השקפתו האישית של מפיק לבין נושא סרט התעודה ובגלל זה אנו גם רואים סרטי תעודה על הימין הקיצוני בהפקת נעם פדרמן וברוך מרזל, נכון - או לא נכון?

אבל נעזוב את הסרקאזים.

כפי שפעם נאמר, "איננו יכול להגדיר מה זאת פורנוגרפיה אבל כשאני רואה אותה, אני יודע מהי". *
כל מי שראה את הסרט צפה בקטעי פורנוגרפיה, של פיתוי מיני, של קידום ההומוסקסואליות בצורה מבינה ומצדיקה. רעיון הסרט לא היה לסקור את התופעה, ושוב - אינני שופט את התופעה לטוב ולרע - אלא למכור אותה. על מחלות מין דיברו? על אלימות נגד הומואים ולסביות דיברו? על ניצול קטינים דיברו? לא, דיברו על סקס, על התפשטות, על שרירים, ועל תיירות לישראל של הומואים. וכן, דיברו על יהודים והומוסקסאוליות.

ועוד דבר. נושא ה- 10%. הוא מיתוס. הוא מספר מפוברק. אין לו כל בסיס עובדתי-סטטיסטי. וזה שאתה משתמש בנתון זה רק מוכיח כמה אינך מעודכן כדי להתייחס לנושא. מחקרים מגיעים אולי לשלשה אחוזים של האוכלוסיה הגברית ואולי אחוז וחצי של האוכלוסיה הנשית.**
ואם אתה רוצה להשתמש בנתון כלשהו, האם האוכלוסיה הערבית זוכה לנתח שווה שלה? החרדים? המתנחלים? או האם החתך ה'צפוני' שולט במסך? האם אנו רואים כמעט רק גברים אשכנזים? (ראה המחקרים של הרשות השניה: http://www.agenda.org.il/info/pages/miutim.htm). אבל ייצוג הוא דבר מסוכן אבל אם אתה מעלה אותו, אשמח להיות מוזמן אצל יו"ר ומנכ"ל רשות השידור יחד אתך כדי לדון בהשלכות לטווח-הארוך של נושא זה על מנת להבטיח שישראל תהיה באמת דמוקרטית ופלורלסיטית ולא כמו אירן ולא כמו איזה שלטון דמה-קומוניסטי או חברה "מתקדמת" לפי ראות עיניהם של הברנז'ה הישראלית.

אשמח לתגותבך.

ישראל מידד
________________________
*
I shall not today attempt further to define the kinds of material I understand to be embraced within that shorthand description ["hard-core pornography"]; and perhaps I could never succeed in intelligibly doing so. But I know it when I see it, and the motion picture involved in this case is not that. [Emphasis added.]”
— Justice Potter Stewart, concurring opinion in Jacobellis v. Ohio 378 U.S. 184
(1964), regarding possible obscenity in The Lovers.


**
http://www.banap.net/spip.php?article79; וגם http://www.equip.org/articles/what-percentage-of-people-are-homosexuals-

אבל יש מושג אחר של "עשרה אחוז":

Kurt Vonnegut wrote when remembering Susan Sontag - She was asked what she had learned from the Holocaust, and she said that 10 percent of any population is cruel, no matter what, and that 10 percent is merciful, no matter what, and that the remaining 80 percent could be moved in either direction.

לאלישע,

בהמשך לנקודה של ייצוג לפי אחוזים בתשובתך (ראה למטה) חשבתי בוודאי תרצה לדעת שבמורוקו, שבטי הברבר סוף-סוף זכו לערוץ משלהם. איזו התקדמות.

הנה:

Berber TV channel promises new voice for Morocco Morocco will launch its first Berber-language TV channel next month, promising to give a voice to the north African kingdom’s most isolated regions. Berbers, who call themselves Amazigh or “Free Ones”, inhabited north Africa for thousands of years before the Arabs brought Islam to the region in the seventh century. Their culture lives on in mountainous hinterlands where poverty and neglect have hardened suspicion of outsiders and spawned an urban movement that campaigns for Amazigh rights. The director of the new state-funded channel, Mohamed Mamad, says it will push beyond Amazigh programming that often involved folk music and dancing to offer an independent voice. If he succeeds, Moroccan state TV could win back market share from pan-Arab satellite channels that have gained millions of viewers across north Africa by tackling controversial subjects in a livelier tone than straight-laced national media. “The level of televised political debate in Morocco has declined,” said Amazigh rights campaigner Moha Arehal. “The new channel’s programming looks promising and implies it will tackle all Amazigh current affairs. But we’ll have to wait and see.”(Reuters via Media Network)

שלך, ישראל מידד

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית