4.04.2010

תל שילה בחדשות


כעשרת אלפים מטיילים פקדו את "תל שילה" המקראית

אלפי מטיילים פקדו את מסלולי הטיולים ואתרי התיירות ההיסטוריים שבחבל בנימין. האתר הפופולארי ביותר היה "תל שילה", כעשרת אלפים מבקרים פקדו את המקום ביומיים האחרונים. מבחינת המארגנים: "תל שילה" הוא אתר מורשת גם עם הממשלה לא הכריזה על כך.

מקומונט שומרון ובנימין 02/04/2010

אלפי מטיילים פקדו את אתרי התיירות ברחבי המועצה האזורית בנימין. "תל שילה" היה האתר הפופולארי ביותר מבחינת המטיילים שהגיעו מכל רחבי הארץ. המטיילים נהנו ממסלולי טיולים, אטרקציות לילדים ולמבוגרים וממזג אוויר מעולה.

כעשרת אלפים הגיעו לאתר המשכן "תל שילה", שביישוב שילה, ביומיים האחרונים וחידשו את מרכזיותו של המקום כפי שהיה במאה ה-13 לפני הספירה.

מבחינת צופיה דורות, מנהלת האתר, "תל שילה" הוא אתר מורשת לכל דבר, והעובדה שממשלת ישראל לא כללה אותו בין אתרי המורשת שעליהם הכריזה לאחרונה, לא יכולה לשנות את העובדה הזו: "לא ייתכן שמקום שהעם היהודי התאחד סביבו במשך מאות שנים, לא יהיה כלול ברשימת אתרי המורשת של מדינת ישראל". מבחינתה, אלפי המטיילים שפקדו את המקום מוכחים זאת.

המטיילים הרבים נהנו מהפנינג משפחתי שמשלב בתוכו את שחזורה של העיר העתיקה לצד שוק מקראי וחידוש מלאכות קדומות שהיו נהוגות בימים ההם.

מועצה אזורית בנימין פועלת רבות כדי לקדם את האתר ולפתח אותו. האתר מורכב ממרכז מבקרים פעיל והדרכה סלולארית, חיזיון אור-קולי, מרכז ללימודי המשכן ומלאכות קדומות, גלריית אומנות, בית קפה, גן ואולם אירועים, שטח פתוח לאירועים גדולים ופסטיבלים. בשנת 2009 כולה בקרו באתר כ-30,000 מבקרים , מתוכה 60% תיירות נוצרית בעיקר אוונגליסטית מארה"ב, אירופה, אוסטרליה וקוריאה, 20% תיירות פנים ישראלית 10% תלמידי בתי ספר, מכללות ומורי דרך ו 10% חיילים.

במהלך השנה מתקיימים אירועים כפסטיבל מקראי בפסח ובסוכות, פסטיבל מחול ותנועה בט"ו באב וכן הופעה מוסיקלית גדולה בערב.

בשנה הקרובה מתכננים לבצע באתר עבודות פיתוח נוספות, ובהם חפירות ארכיאולוגיות וחישוף חפירות קיימות, הקמת סככה לשימור ופתיחת פסיפסים לקהל הרחב, סלילת שבילי הליכה, יצירת פינות ישיבה, ספסלים, צלונים מעץ וברזיות, וכן תאורת רחוב ותאורה נמוכה באתר הארכיאולוגי.

כמו כן מתכונן באתר פארק תיירות ארץ התנ"ך ובו הפקת חיזיון אורקולי חדש למבקרים בעברית ואנגלית, בניית דגם המשכן בגודלו המקורי לחוויה וללימוד, העברת יקב שילה למרחב הפארק והקמת מרכז מבקרים פעיל ביקב, וכן הקמת רחוב תנ"כי הממחיש את חיי תקופת המשכן.

אם אכן יעמדו ביעדים אלו מעריכים מנהלי האתר כי יגיעו למקום למעלה מ- 100,000 מבקרים בשנה, החל מעוד 3 שנים.

אלפים רבים נוספים תיירו אתמול והיום גם במסלולים ואתרים נוספים באזור בנימין. אמש נצפו מעל 5000 מטיילים בנחל דולבים ליד היישוב דולב, סמוך לאזור מודיעין. לקראת שעות הצהרים נאלצה המועצה לפנות לתקשורת ולבקש לא להגיע למקום עקב עומס רב של מטיילים.

אכן, המטיילים הרבים הצביעו ברגליים וגם השנה המשיכו לפקוד את אתרי בנימין מתוך אמונה שהמקום שייך למדינת ישראל וכך הוא צריך להמשיך להיות.

תוויות:

1 תגובות:

Anonymous אנונימי ציין...

מומלץ להכנס לאתר החדש של "שילה הקדומה" telshilo.org.il

נובמבר 20, 2011  

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית