5.23.2010

הטור שלי ב"בשבע" למדור "מיקרוסקופ" גליון #393, 20.5.2010

נגד הזרם

גילוי נאות: בן-דרור ימיני משמש כחבר בנשיאות הכבוד של האגודה לזכות הצבור לדעת, ואף זכה לפרס מטעמה. ובכל זאת, אני רוצה לציין לשבח את אומץ ליבו כעיתונאי לוחם. זה למעלה משנה שבן-דרור מקדיש רבים מהטורים שלו ב'מעריב' למאבק נגד הרוחות הרעות הנושבות מהאקדמיה ומהאינטליגנציה התרבותית בארץ ובעולם. ואותן רוחות וסערות מועברות אל ההמונים, בארץ ובחו"ל, דרך התקשורת.

ימיני מנהל קרב בלימה נגד הסילופים הנפוצים אודות מהותה של הציונות, תולדות ההתיישבות בארץ ומיתוס ה'נכבה'. הוא מתריע על אי-המוסריות בהופעותיהם של ישראלים ואנטי-ציונים באוניברסיטאות בארץ ובחו"ל, על השקרים שהם משמיעים ועל תנועת החרם והסנקציות שהם מקדמים ומובילים.

חשוב לדייק: ימיני אינו תומך של מפעל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. דאגתו היא לעצם האמת ולסיפור של הציונות במאה וחמישים השנים האחרונות בארץ הזאת. זה עניין פשוט שהתקשורת לא מסוגלת לטפל בו. כדאי לציין בהקשר זה את פרופ' אמנון רובינשטיין, אשר פרסם מאמרים באותו עניין ב'הארץ' בטרם נסחף המו"ל שלו אל שולי השמאל הקיצוני. בשבוע שעבר, לדוגמה, העיתון של שוקן קבל על כך שרבבות תלמידים מבקרים באתרים בירושלים "המזוהים עם הימין", כגון הר-הבית, עיר דוד והכותל הדרומי. האם העיתון לאנשים חושבים לא חושב שיש משהו עקום בקביעת זהות פוליטית למקומות שהם בקונצנזוס הבסיסי של כל יהודי באשר הוא?

ישראל מידד

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית