12.19.2010

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" של "בשבע" גליון 422 מיום 16.12.2010


השבוע נערך כנס מיוחד מטעם ארגון 'הונסט ריפורטינג' (דיווח אמיתי) הפועל למען תקשורת הוגנת מצד העיתונות הזרה. הסיסמה היתה "לקחת בחזרה את הנראטיב". בין הדוברים היו מלאני פיליפס, בעלת-טור פובליציסטי באנגליה, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית לשעבר דני סימן ואל"מ אביטל ליבוביץ מדובר צה"ל.

אין זה הארגון היחידי הפועל בארץ בנושא. לאחרונה הוקם אתר אינטרנט בשם 'פרספקטיבה' העוקב אחר כלי תקשורת ישראליים ובין לאומיים, ומוקדש לקידום דיווח מדויק ומאוזן על ישראל והמזרח התיכון.
גם מועצת יש"ע מודעת לקשר בין הסיקור התקשורתי ללחץ המדיני על ישראל. אמנם אזרחי מדינת ישראל בוחרים בממשלתם בקלפי, אבל לא הייתי מגזים אם אקבע שקרוב למחצית מההחלטות שלאחר יום הבחירות מתקבלות בהשפעת הלחץ מבחוץ, שמודרך במידה רבה בידי פרשני הניו-יורק טיימס וכדומה. במכתב לציבור שהוציא לאחרונה נפתלי בנט, מנכ"ל מועצת יש"ע, ניתן לקרוא שהמועצה מקדישה מאמץ לעניין הסברת עומק למעצבי דעת קהל בחו"ל, ונציגיה עורכים סיורים לתקשורת הזרה. לפני חודש הגיע לביקור עורך הניו-יורק טיימס, והשבוע אמורים היו להגיע נציגים מפוקס ניוז, רשת החדשות האמריקנית הגדולה. נערכו גם סיורים לדיפלומטים זרים.
אם היו שואלים אותי, הייתי ממליץ שיקשרו קשרים לא רק בין כתבים השוהים בישראל או מבקרים לבין הממסד של יש"ע, אלא גם עם ה'עמך' ביישובים. ובמיוחד עם תושבים שעלו מארצות שעיתוניהם וערוציהם מיוצגים ע"י הכתבים הזרים. אפשר לעודד אותם לשלוח מכתבים למערכות העיתונים במקומות שם חיו בטרם עלייתם, למשל. ובנוסף, יש ליזום מסיבות עיתונאים ולשגר הודעות בצורה קבועה, כדי להוות גורם מצוי ולא מתחמק ממגע. אין זו סתם 'הסברה', אלא עבודה תקשורתית מקצועית ולגיטימית.
^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית