3.03.2011

מועצת יש"ע על אירועי חוות-גלעד

העמדת לוחמי יס"מ חמושים בנשק מול אזרחים נאמנים למדינה, השבוע בחוות גלעד, זוהי חציית קו אדום מתוכננת מראש. מזעזע לחשוב ששוטר ישראלי הרים רובה, הכניס יהודי אזרח ישראל בין הכוונות ולחץ על ההדק, יהיה סוג התחמושת בקנה אשר יהיה. זהו תקדים מסוכן שנועד להעמיד את המתנחלים באור לא לגיטימי ולא אנושי ועלול להיות תחילתו של מדרון חלקלק מסוכן ביותר. האם בהפרת סדר מצד סטודנטים או פועלים היו יורים על מפגינים, אפילו אם היו נוקטים באלימות?

החודש ציינו חמש שנים לאירועים האלימים בעמונה. כנראה שהמשטרה והצבא לא למדו את הלקח, חרף וועדות החקירה שקמו בעקבות היד הקלה על האלה ועל רסן הסוס באותם הימים.
בעקבות האלימות חסרת התקדים מצד כוחות הביטחון בחוות גלעד השבוע, שיגר יו"ר מועצת יש"ע מכתב חריף לרמטכ"ל ולמפכ"ל, בדרישה לחקור מי נתן את ההוראה לעשות שימוש באמצעי ירי חמורים, במהלך הריסתם של המבנים:


כ"ד אדר א' תשע"א 28 בפברואר 2011

לכבוד לכבוד
רב-ניצב דודי כהן                              רב-אלוף בני גנץ
המפקח הכללי                                   ראש המטה הכללי 
משטרת ישראל                                 צבא ההגנה לישראל 


הנדון: עליית מדרגה חמורה הבוקר בחוות גלעד

ממידע שהגיע אל מועצת יש"ע עולה כי הבוקר, במהלך הריסתם של כמה מבנים בחוות גלעד, עשו הכוחות שימוש באמצעי ירי חמורים שהדעת אינה סובלת אותם.

מכוחות הביטחון הישראלים מצופה לנהוג באחריות ובשיקול דעת, אך קשה להשתחרר מהרושם שלא כך נהגו הכוחות הבוקר ולא בפעם הראשונה.

חצי עשור עבר מאז האירועים האלימים בעמונה. אסור לנו לחזור לימים אפלים אלה, של אלימות מופרזת ואמצעים בלתי נסבלים נגד אזרחים, שאפילו אז לא נעשה בהם שימוש.

על המשטרה והצבא היה להפיק לקחים בעקבות אירועים אלו וועדות החקירה שקמו בעקבותיהם ולהפנים שפינוי בניה בלתי חוקית, אם חייב להתבצע, עליו להיעשות באורך רוח ובמתינות.

אנו רואים בחומרה רבה ביותר את השימוש באמצעים פסולים אלה. לא יעלה על הדעת, בשום אופן, שחיילים ושוטרים יכוונו קנה נשק אל מתיישבים, ואין זה משנה איזה סוג של קליע נמצא בתוכו.

אבקשכם לחקור מי נתן את ההוראה לעשות שימוש מתוכנן מראש באמצעים קיצוניים וחמורים אלה ולוודא שאירוע מסוג זה לא יישנה.

מצורפות תמונות שצולמו במקום.

בכבוד רב,

דני דיין
יו"ר מועצת יש"ע

העתקים:
מר אהוד ברק, שר הביטחון
מר יצחק אהרונוביץ', השר לביטחון הפנים
חברי הנהלת מועצת יש"ע

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית