8.15.2011

על סאטירה שלא ידעתי


טל גלעד, תסריטאי ראשי של 'מהדורת השבט', תוכנית הסאטירה של חבורת 'לאטמה' מסביר בבלוג שלו מדוע החליטו לוותר על צילום מערכון נגד השמאל.

לא מכים את השמאל מתחת לחגורה. עדייןתסריט המערכון המדובר מתחיל כשאדם בעל פנים נעימות ותרבותיות, משקפיים עגולים, מדבר למצלמה. פניו ממלאות את המסך. הוא אומר: “זכותנו להחרים אותם. זה חלק מחופש הביטוי. כולנו יודעים שליהודים אין מה לחפש שם, זו לא הארץ שלהם."

"הם פרזיטים המסכנים את המדינה, עושים שם עסקים ועושקים את האוכלוסיה המקומית. אני קורא לכולם לא לקנות אצלם שום דבר. רק ככה נלמד אותם לקח.”

התמונה נפתחת ועוברת בהדרגה לצבעי שחור לבן, מסתבר שהאיש מחזיק פחית צבע ביד ועומד להשלים את הכיתוב JUDE וציור מגן דוד על חנות של יהודי בברלין בשנות השלושים. הוא שולח חיוך קל למצלמה ויוצא.

הקטע שהיה אמור להיות מצולם למהדורת השבט, עורר ויכוח בין חברי מערכת התוכנית, ולבסוף ירד אחרי שחלק מהחברים טענו בתוקף שהקטע קיצוני. גלעד מסביר כי "למרות שהשמאל הוא זה שמשווה את הימין לנאצים בכל פעם שמתנחל מתעטש, התשובה היתה "העובדה שגם הם עושים את זה, היא טיעון חלש"."
"מה לעשות, עדיין לא הגענו לשלב שבמסגרת העימות עם המוטציה הקרויה "שמאל", אנו מוכנים להשיב לו כגמולו באותו מטבע, אפילו כאשר זה מתבקש."

 


תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית