11.03.2011

רכיבה באזור שילה

הנה תיאור יחד עם למעלה מ- 200 תמונות מטיול אופניים באזור שילה:



הסופר הצרפתי ז'ילבר קסברון אמר: "עם האמונה אין אנו עושים דברים גדולים, אך בלעדיה אין אנו עושים דבר". ולכן, תוך אמונה עמוקה אני וחברי ממשיכים במסורת העמוקה לרכוב בארץ ישראל השלמה. לרכוב ולהטביע את חותמנו על עוד ועוד חלקת ארץ מארץ ישראל השלמה. אנו רוכבים בעוד פלח ארץ, פלח ארץ מיוחד הקשור בקשר הדוק למורשת ישראל ולעצם קיומנו בארץ הזאת.

הפעם יצאנו לרכוב באזור שמסמן יותר מכל את בירת ישראל הקדומה ואת מקום המשכן – שילה. ככתוב: "ויקהלו כל עדת בני ישראל שילהוישכינו שם את אהל מועד - זה היה אחר י"ד שנה משבאו לארץ: שבע שכבשו ושבע שחלקו. וי"ד שנים אלו היה אהל מועד בגלגל, ואחר כך שכינוהו בשילה, ואז נאסרו הבמות כל זמןשהיה בשילה" (יהושע י"ח). בנוסף רכבנו בעמק שילה מקום המסמן את אחת מהפרשיות המביכות של בני ישראל לאחר מקרה פילגש בגבעה – חטיפת נשים, ככתוב: "וימצאו מיושבי יבש גלעד ארבע מאות נערה בתולה...ויביאו אותם אל המחנהשילה...כי נשמדה אשה מבנימין. ויאמרו הנה חג לה' בשילה מימים ימימה...ויצוו אתבנימין לאמר: לכו וארבתם בכרמים וראיתם והנה אם יצאו בנות שילו לחול במחולות ויצאתם מן הכרמים וחטפתם לכם איש אישתו מבנות שילו" (שופטים כ"א).

יצאנו מעלי והתחלנו לטפס טיפוס בריא עד לגבעת הראל. משם גלשנו לעמק שילה. חצינו את כל העמק והתחלנו לטפס בשביל שלא קיים באף מפה. טיפוס ארוך, חלקו דרדרתי, בין הרים וגאיות, כרמים ועצי זית, עד בואנו לצומת אחיה. מטפסים לכיוון שבות רחל ומשם מתחברים לדרך שלוקחת אותנו עד לשילה.

בשילה אנו הולכים לראות את בית הכנסת המיוחד במינו והיחידי בארץ – בית כנסת "זיכרון משכן שילה", שנבנה כהעתק מדויק של המשכן בשילה – המשכן בו היה הארון. לאחר שסיירנו בבית הכנסת ירדנו לשילה העתיקה. בשילה העתיקה, נפגשנו עם מנהלת האתר (הזמנתי הדרכה מראש). קיבלנו הדרכה על המקום ועל החפירות המתנהלות במקום, סיירנו בכל התל פשוט מרתק.

 

^

תוויות: , ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית