9.20.2006

מכתב בנושא תקשורת

סייעתי בכתיבת מכתב זה שהתפרסם היום בהארץ

עוזי פלד מוטרד מיוזמת "האגודה לזכות הצבור לדעת", יחד עם תנועת אומ"ץ, לקרוא להקמת ועדה חיצונית שתבחן את תפקודה האתי והמקצועי של התקשורת בתקופת המערכה הצבאית מול חיזבאללה. הפתרון שלו הוא "להשאיר את בירור הנושא בתחומם של מערכות העיתונים והגופים המשדרים ובידיהם של גופים ציבוריים חסרי פניות" - וכאן רובצת הסכנה האמיתית.

פלד אינו מבין את גודל המשבר העובר על הציבור נוכח התנהלותה של התקשורת במלחמה ומה נחוץ כדי לתקן את העוולות שנעשו. ביקורתנו אינה נוגעת לתכנים של החדשות, אלא לעבירות פליליות ולהפרות אתיות, שלכאורה בוצעו או ברשלנות או תוך רצון פסול לזכות בתחרות הרייטינג. "חדשות" שהופקו כך אינן משרתות את הדמוקרטיה ואינן מייצגות אחריות ציבורית.

אנו סבורים שתפקידה של העיתונות בחברה דמוקרטית הוא לחשוף ולפרסם כל מה שראוי לפרסום, אך לא מסתפקים בכך. אנו גם דורשים עמידה בדרישות הקודים האתיים של אותם גופי שידור ופרסום עצמם. התקשורת מחויבת, בדמוקרטיה, גם כלפי צרכני התקשורת ולא רק לאיזה אידיאל ערטילאי של חופש. כשם שאמצעי התקשורת רשאים להרוויח כסף, כך מותר ואף רצוי שצרכני התקשורת ידרשו שהמוצר שהם משלמים בעבורו יהא מוצר תקין.

נילי בן גיגי

מנכ"ל "האגודה לזכות הציבור לדעת"

ירושלים

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית