7.12.2007

תלונה - תשובה - תגובה

הנה תלונה שהגשתו, תשובתו של אלישע שפיגלמן ותגובתי:

במהדורת "מבט" ביום שלישי בערב, דנו בפרשיית המעקב אחר "ה'" אשר התלוננה נגד השר חיים רמון. הכתב אורי כהן-אהרונוב השתתף באולפן והביא עובדות והערכות וקבע שנעברה עבירה של הטרדת עד. במסגרת כתבה מצולמת צפינו בתגובתו של החוקר הפרטי וייצמן, דומני, המכחיש שנעברה עבירה. ואז, הובא לאולפן "פרשננו" משה נגבי כדי לחזור על הטענה של הכבת אהרונוב ולהוסיף עוד עבירה שכביכול נעברה, לכאורה.

אני מתלונן על כך שראשית, לא היה צורך להטריד את מר נגבי ולהטריח אותו לאולפן ובהחלט מנחה התוכנית, מר יעקב אחימאיר יכול היה בקולו להוסיף את תרומתו המלומדת של מר נגבי בקריינות. ושנית, אם כבר מביאים עורך דין להביע דעה, מדוע לא דאגה מערכת התוכנית להזמין עוד פרשן שיש לו דעה אחרת? איפה האיזון? איזון אינו רק עניין של השקפה פוליטית אבל גם בפרשנות של נושאים. הרי בתוכנית לאחר מכן, "פוליטיקה", טען יו"ר איגוד החקורים הפרטים, בתקיפות, ששום עבירה לא נעברה ואני מניח שיש מספיק עורכי דין מלומדים שמחזיקים בדעה הפוכה של מר נגבי. אם השידור הציבורי נועד לתרום לשיח הציבורי ובגיבוש הדמוקרטיה, אזי יש לשמור על איזון וגיוון.

==============================

לישראל מידד שלום רב,

בדקתי את תלונתך ומצאתי שאין לה שחר ומוטב שלא נכתבה משנכתבה.

הכתב אורי כהן אהרונוב לא קבע שנעברה עברה אלא אמר בהתייחסו למעשי החוקרים "אסור להם לחקור עד, וכאן הייתה השגיאה שלהם...".

ואילו הפרשן לענייני משפט של רשות השידור משה נגבי סייג את כל דבריו באומרו שהכל תלוי בתשובה לשאלות אם הייתה הטרדה ואם הייתה כוונה להביא לכך שה' תחזור בה מעדותה.

כלומר גם הוא לא קבע שום קביעה מוחלטת לגופו של העניין אלא ביקש לדבר על המשמעות החוקית של המעשה אם יתברר שנעברו עברות.

בעצמך העדת שב"מבט" הובאו דבריו של החוקר הפרטי עצמו שדחה את ההאשמות וב"פוליטיקה" שוב הובא נציג החוקרים שקבע שלא נעברה שום עברה.

כלומר רשות השידור שמרה על האיזון ונתנה ביטוי לשני הצדדים בדיוק כמו שנדרש בחוק ובכללים. האיזון נשמר הן באותה תוכנית והן לאורך הערב.

בברכה,
אלישע שפיגלמן
נציב קבילות הציבור

העתק: האגודה לזכות הציבור לדעת

================================

לאלישע שפיגלמן
ממונה על קבילות הצבור

תודה רבה על התייחסותך המהירה, הבדוקה והמבוססת.

קודם כל, שמחתי לראות שאמש, הובאו דבריו המאזנים את הרושם - ואני מתקן את עצמי מלשוני בתלונה כאילו מה אהרונוב ומר נגבי דיברו עובודת - המרשיע מהלילה הקודם של המשפטן גרוס מחיפה
כנראה שבכל זאת עורכי המהדורה הרגישו שיכלו לעשות יותר למען האיזון

אינני מבין את ההבדל שאתה מאבחן בין אסור לבין עבירה ואני חושב שאם כתב אומר אסור אז צרכן תקשורת מצוי מבין בקונטקסט של דיווח מפי כתב משטרה שנעשתה עבירה

לגבי יתר הערותיך אני מקבל אותן ושוב מודה לך על טיפולך בתלונה

בהצלחה בתפיקדך החדש ואני בטוח שלראות את המסך דרך עיניים של צרכן תקשורת תהיה חוויה ייחודית

ישראל מידד

תוויות: , , ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית