11.20.2007

ומה יקרה עם המוזיאון של אסירי המחתרות - היכל הגבורה

גאידמק ואברמוביץ עשויים לממן פינוי מגרש הרוסים בי-ם


אנשי העסקים ארקדי גאידמק ורומן אברמוביץ עשויים לממן את פינוי מתחם מגרש הרוסים בירושלים, לשם החזרת המבנים לחזקה רוסית. מבקר המדינה הרוסי, סרגיי סטפשין, שביקר בישראל, אמר אתמול כי סיכום ברוח זאת הושג באחרונה עם שניהם. סוכנות הידיעות "ריא נובוסטי" דיווחה אתמול כי סטפשין הבהיר במפגש עם יוצאי חבר המדינות בישראל כי חוזה המסדיר את העברת המתחם לבעלות הפדרציה הרוסית ייחתם ב-2008.

מאז 2006 פועל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, להשבת הנכסים שבמתחם לחזקה רוסית. מקורות המעורים במגעים אמרו אתמול כי מעמדה של ישראל בנכסים הוא של "דייר מוגן" והדיונים שהתנהלו בשנים האחרונות נגעו לגובה הפיצוי שתקבל ישראל תמורת פינוי הנכסים.

מתחם מגרש הרוסים נבנה במאה ה-19. בתקופת המנדט הבריטי הוסבו המבנים לתחנת משטרה, לכלא ולבית משפט. עם קום המדינה נרכשו הזכויות לשימוש במבנים על ידי ממשלת ישראל, בין השאר, באמצעות יצוא משלוח גדול של תפוזים מישראל לרוסיה. מאז שוכנו במתחם, בין השאר, בית המשפט העליון ומשטרת ירושלים. כיום פועלים במקום בית משפט השלום בעיר, משטרת המחוז ומתקן המעצר של ירושלים. באכסניית חצר סרגיי הסמוכה, שגם אותה עתידה ישראל לפנות לבקשת השלטונות הרוסיים, פועלים משרד החקלאות והחברה להגנת הטבע. המקורות אמרו אתמול ל"הארץ" כי "בעבר כבר העלו אישים רוסים את האפשרות שאנשי עסקים פרטיים יישאו בהוצאות הקמת בית משפט חלופי ובהעתקת המוסדות האחרים הפועלים במתחם".

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית