10.29.2008

מכתב שלי שלא התפרסם בעיתון הארץ

בתגובה לרשימה "בשם הפטריוטיות" מאת אבנר דה לשיט ("הארץ", 26.9)

קובע מורי פרופ' דה שליט, ש"טרם נודע בבירור מי הם האדם או הקבוצה שהניחו את המטען בפתח ביתו של פרופ' זאב שטנרהל" אבל הוא ממשיך וכותב "ם אכן הוא נעשה על ידי אנשי ימין, כפי שנראה כרגע...". אנו, הציבור, הצופה על האירועים, לנו אין את הכלים של חוקרי שב"כ ומשטרה ולנו לא מרשים להציץ לתוך מעבדי הזיהוי הפלילי אבל לפנינו נוסח הכרוז שהושאר בזירת הפשע הנתעב. האם ניסוח הכרוז עולה בבת אחת עם התמונה התקשורתית והמשטרתית לגבי זהות וודאית של מבצעי הפיגוע, דהיינו מחתרת מקרב אנשי יו"ש או הימין הקיצוני או משהו דומה? האם למי שיחקור את הכרוז עולות תהיות מסוימות שהוא רשאי ואף חייב להעלות אותן לדיון? הרי האם מישהו עם רקע אקדמי היה מכריז על מסמך מן המאה ה- 17 שהוא כתוב בידי שבתי צבי סתם, ללא בדיקה טקסטואלית? האם החוקרים של ספר הזוהר הם כל כך בטוחים שמשה די-ליאון כתב את הספר על סמך אי-בדיקה כפי שאנו עדים לה היום בעניין הכרוז שנמצא במקום?

אני מציע שכולנו, בטרם ניסחף לגמרי, ניתן את דעתנו למספר נקודות הקשורות לכרוז:
א. מדוע אין ב"ה או בס"ד?
ב. איזה סכום זה 1.1 מליון שקלים?
ג. איזה שם זה צבא המשחררים הממלכתיים? מישהו מנוער הגבעות, גוש אמונים או דומה היה משתמש במינוח ממלכתי?
ד. איזה מין יצור זה מכונות יריה? זו עברית של צבר, של צעיר או של אדם מבוגר, ומן המילון? מדוע לא קלצ'ניקובים או תת-מקלעים?
ה. מה שייך מצעדי גאווה לעניין הזה? אולי זה מצביע על זהות חרדית?
ו. כנ"ל לגבי ההפלות. עם כל הכבוד לנושא, עניין זה לא באופק של הנוער של יש"ע או הישיבות הרדיקליות.
ז. מדוע אין בכלל אזכור של ארץ ישראל?ח. מה זה חלומנו ומודע לא חזון?
ט. האם המינוח הוא "מלכות יהודה" או "מדינת יהודה"?
י. מדוע שטרנהל עצמו אינו נזכר בכרוז?
מכל זה ודברים אחרים, ברור לי שהמסקנות של פרופ' דה שליט, של ראש הממשלה, של התקשורת ואחרים הן קצת מוקדמות. לא שלא הייתה כאן נסיון נלוז, פלילי ורשע לפגוע פיזית ביהודי אלא אם אנו רוצים לדעת מי באמת פגע, מדוע הוא פגע ומה הוא רוצה להשיג בפגיעה זו, יש ללכת בכיוון השקול של בדיקה תוך ספקות. ודבר ראשון של צבור משכיל, אינטליגנטי ואקדמי הוא לחקור, בכלים של ניתוח והשוואה ושל העלאת שאלות ותהיות. המסמך לפנינו, מה אנו אומרים?

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית