5.22.2009

הטור מיקרוסקופ ב"בשבע" גליון 343 מיום 21.5.09

תודעה שידורית לוחמת/ ישראל מידד

עוד באוקטובר בשנה שעברה התחיל גל תקשורתי שתקף את המגמות החדשות של

הרבנות הצבאית והיחידה לתודעה יהודית. עמוס הראל פרסם ב'הארץ' כתבה שכותרתה "כך מחזיר הרב הצבאי את צה"ל בתשובה", שעסקה ב"יחידה ברבנות שמקדמת 'תודעה יהודית לצבא מנצח', פולשת לתחומים שהיו באחריות חיל החינוך. קצינים: זו שטיפת מוח דתית ופוליטית".

המגמה ההתקפית הזאת התגברה בתקופת הלחימה ב'עופרת יצוקה' בעזה. הגל השלילי הזה הגיע כעת לשידור הציבורי, והערוץ הראשון מצא את התקציב לאפשר להעלות על המסך כתבה מוטה ובמידה לא קטנה גם עוינת.

ביום שני השבוע, במסגרת 'מבט שני עלתה לשידור כתבתו הארוכה של מוקי הדר, כתב ותיק המוכר לרבים בהתנחלויות בשל עבודתו הסלקטיבית. לאחר מכן נערך דיון באולפן בהנחיית קרן נויבך בהשתתפותם של ח"כ זבולון אורלב, ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) ורס"ן (מיל.) עודד רחמים. כלומר, שניים וחצי נגד אחד. גם ההרכב של המתראיינים בכתבה היה בלתי מאוזן, אך יש לציין שדובר צה"ל לא אפשר לרב הצבאי הראשי להופיע וגם קצין החינוך הראשי לא הופיע.

דתיים דווקא כן הופיעו, אלא שרובם, להוציא שניים, השתייכו לארגוני שמאל כגון 'שוברים שתיקה'. הכתבה שידרה פחד מהדת, גם אם הצופים למדו שכמעט40% ממצבת חיילי צה"ל ביחידות קרביות הוא האוכלוסייה השומרת דת.

המילה מוטיבציה נשמעה פעמים רבות בכתבה. ישראל הראל ציין שאירעה מהפכה בצה"ל ונפל בחלקם של הרבנים צבאיים החדשים, בוגרי יחידות של קו ראשון, לחזק את רוחם של החיילים גם מתוך דוגמה אישית. אבל מה לעשות, נדמה היה שהמוטיבציה של הכתב והמפיקים הייתה גדולה יותר ושוב, זכינו לתקשורת לא הוגנת.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית