6.14.2009

קול ענת אני שומע

בשמות לב, מתוארת פרשת עגל הזהב ושם אנו מוצאים:

אֵין קוֹל עֲנוֹת גְּבוּרָה, וְאֵין קוֹל, עֲנוֹת חֲלוּשָׁה; קוֹל עַנּוֹת, אָנֹכִי שֹׁמֵעַ

וכעת, אנו שומעים את קול ענת, ענת דולב.

א.
תלונתי:

היום, 9.6. בשעה 15:36, כפתיח לראיון עם המתרגמת של הספר החדש של נורה עפרון, בחרה המנחה של התוכנית "שלוש עם ענת דולב", גב' דולב עצמה, ככל הנראה לעורר התעניינות וכריית אוזן מיוחדת והחליטה להשמיע את קולה של מלני גריפית' מתוך הסרט "כשהרי פגש את סאלי" בסצינה שהיא מבצעת זיוף של אורגזמה וכך כל אחד ממאזיני רדיו ציבורי ישראלי בשעת צהריים שמע קולות הדי ברורים של השחקנית.בדרך כלל, מתלוננים על בחורות ערומות, קטעי סקס וכיו"ב אבל לדעתי גם קול, כשהוא די ברור, כמו במקרה שלנו, יכול להוות הפרה של התדריך האתי ועוד בשעת צהריים כמו היום. ומה עוד אלא שזה לא היה תוכנית על סיוע לזוגות עם בעיות מין אלא קדימון לנושא אחר: הופעת ספר חדש - ולא היה שום קשר בין זה לבין הסרט.להסיר ספק, אין לי שום דבר לא נגד אורגזמה ולא נגד שיעורי עזר מיניים אבל יש זמן ויש הקשר.אודה לך על קיום בירור על תלונתי.

ב.
תגובה של אלישע שפיגלמן:

לישראל מידד שלום רב,
תודה על ההאזנה. אני מעביר הערתך לתשומת ליבה של גב' ענת דולב.

אין מקום להפעלת צנזורה כאילו השמעת קולות ההנאה יש בה כדי לפגוע במידת המוסר של המאזינים. יש בהחלט מקום להתייחסות יותר הומוריסטית להתרחשויות ואין ספק שהיה קשר תוכני ברור בין הקטע שהושמע לתוכנו של הספר.
בברכה,

אלישע שפיגלמן
נציב קבילות הציבור

העתק: משה גביש, יו"רמרדכי שקלאר, מנכ"לאריה שקד, מנהל הרדיומוטי אמיר, מנהל רשת ב'ענת דולב, רשת ב', האגודה לזכות הציבור לדעת

ד.
תגובתי שלי:

לאלישע, שלום.

שוב, איני מתנזר ואין אני מעוניין בהטלת צנזורה גורפת בעקרון. אני כן מעוניין שרמה נאותה של אתיקה מקצועית, בהתחשב
בהגדרה של "קול ישראל" כרדיו ציבורי, תישמר.

אם השעה הייתה אחרי 9 או 9:30 בערב, ניחא. אם התוכנית הייתה כמו "סקס טאבו" בערוץ ראשון עם קדימונים, וכולם יודעים מה צפוי, ניחא. אם ענת הייתה מודיעה שהיא עוסקת במיניות בסרטים, מילא. אבל כך זה לא היה.

תתאר לעצמך אפשרות די סבירה לדעתי. השעה היא 15:40 ואמא מאכילה את בתה בת העשר ארוחת ביניים ופתאום שומעות הן את גניחותיה או אנחותיה של גב' מג רייאן (אני חושב שטעיתי בזיהוי הקול שלה וקראתי לה מלאני גריפת'. איני מומחה לביצוע אורגזמה מזוייפת של שחקניות הוליבוד). הבת פונה לאמא ושואלת, "אמא, מה הקולות האלה? מישהו מרביץ לה?" ואז אמא צריכה מה? להסביר לה על סקס, על אורגזמות, על זיופי ארוגזמות? מה שייך הקטע הקצר אבל המלוכלך הזה לנושא של הראיון: ספרה החדש של נורה עפרון (אני ידוע שמאייתים את השם "אפרון" אבל אני די תנ"כי: בראשית כ"ג, ח - י). אני איני רואה שום הומר בסיטואציה שתיארתי ויכולתי לתאר את האמא עומדת נבוכה לפני בנה.

כל כך קשה להודות על שיקול מוטעה?

ה.
הידיעה בתקשורת:

אוזניהם של מאזיני רשת ב' הזדקרו (יום ג', 9.6.09) למשמע גניחות ממקלט הרדיו. מי שעמד מאחורי קולות האקט המיני הייתה הילדה הרעה של הרדיו, ענת דולב, מגישת התוכנית בשלוש.

מאזינים תהו האם אין גבול לשפל אליו מוכנה דולב להוריד את הרמה עד כדי הזניית השידור הציבורי. תלונה בנושא כבר נשלחה לרשות השידור בידי האגודה לזכות הציבור לדעת. באגודה אמרו כי "האגודה לזכות הציבור לדעת רואה בחומרה את המקרה הזה, נדמה שהותר כל רסן. שידורי הרשות מיועדים לכל מגזרי הציבור ומאזינים להם גם גילאים צעירים. עצוב לחשוב שבימים אלה עוד שוקלת רשות השידור גרסה חדשה ומצומצמת יותר של הקוד האתי. אנו דורשים מהאחראים על מערכת התוכנית, לערוך בירור מקיף ולהסיק מסקנות בהתאם".

קטע קולי

1 תגובות:

Anonymous אנונימי ציין...

שם השחקנית בסרט כשהארי פגש את סאלי הוא: מייג ראיין ולא מלני גריפט

פברואר 21, 2012  

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית