6.18.2009

בניה בשילה בכתבה של חדשות ערוץ שניים



ה"ריבוי הטבעי" של נתניהו: עשרות יחידות נבנות בהתנחלויות

אורן אהרוני*

מי אמר שיש בעיית נדל"ן בישראל? הזמן: 12:00 בצהריים. המקום: ההתנחלות שילה. טרקטורים מיישרים את הקרקע לבנייה. סמוך לשם, בהתנחלות עלי, פלסטינים בונים דירות חדשות. בשכונה ליד מיישרים את השטח והכינו תאורה ותשתית למבנים חדשים. כמה רחובות ליד יש דירות ריקות לגמרי, נטושות.

"אין לנו כוונה לבנות יישובים חדשים, אבל יש צורך לאפשר לתושבים לחיות חיים נורמלים", אמר השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו המדיני באוניברסיטת בר אילן. אלא שהגידול הטבעי שמחייב בנייה בהתנחלויות, עליו מדבר נתניהו, אינו מסתדר עם הדירות הריקות שמצאנו.

האם הדירות הן לבנים הממשיכים? לריבוי הטבעי? כנראה שלא. רק לפני שלושה שבועות דנו בהתנחלות עלי בהקמת 10 קראווילות לקראת הקיץ, ורק אחר כך חשבו בעצם על האוכלוסייה שאמורה להגיע לגור בהן.

תנופת הבנייה קיימת בתקופה האחרונה בכל ההתנחלויות ברחבי יהודה ושומרון: בשילה, בנחליאל, בכוכב יעקב וגם בעלי, שם מצד אחד יש קראוונים ריקים, ומצד שני מיישרים את השטח. כנראה שגם בעלי מחפשים את הריבוי הטבעי.

"הצריף של אובמה"

בעיתון המקומי של עלי דווח על משפחות עולים שהגיעו להתנחלות כדי להתעניין בבתים להשכרה, אך בסופו של דבר החליטו להתיישב בכוכב יעקב הסמוכה. בסיום הידיעה הביעו תקווה שמשפחות אחרות יגיעו להתיישב ביישוב.

בכוכב יעקב לא נראה שיש מחסור ביחידות דיור. מאז נאום אובמה הקימו צריף על גבעה נטושה בכניסה להתנחלות ונתנו לו שם: "הצריף של אובמה". אך לא כל העולים זוכים ליחס כזה: את העולים החדשים שיכנו בתוך היישוב, שם יש מקום גם לעולים החדשים וגם לריבוי הטבעי.

בתגובה לתמונות הבתים שצולמו בעלי, ח"כ הכנסת אופיר פינס קורא לעבודה לעזוב מיד את הקואליציה. ביישוב עלי אומרים בתגובה שמדובר בבתים בשיפוץ אשר מיועדים לדור שני.



הסרט

*
orenA@news2.co.il

2 תגובות:

Anonymous אנונימי ציין...

you are a fucking idiot.

יוני 24, 2009  
Blogger YMedad ציין...

at least that. you on the other hand, are incompetent at arguing, using language and expressing yourself intelligently.
you're probably just a simple idiot.

יוני 24, 2009  

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית