10.22.2009

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" בשבועון "בשבע",גליון 367, 22.10.09


* ביום חמישי בשבוע שעבר, בכותרת ראשית מלווה בתמונה מאוד לא מחמיאה, תקף 'הארץ' את אהוד ברק: "כמו נפוליאון השלישי, נסיכי המפרץ ומאטה הארי, ברק לן בסוויטה של 2,500 יורו ללילה". הנושא החדשותי היה דו"ח מבקר המדינה על התנהלות בכירי משרד הביטחון. אז ראשית, ההוצאה על הסוויטה היא אולי מנקרת עיניים, אבל יש בוודאי דברים חמורים יותר בדו"ח. שנית, ב-31 השורות של הכתבה המופיעות בעמוד הראשי, אין כל אזכור של שם המלון. מפליא שאין קשר בין הכותרת לבין הרפוטז'ה. שלישית, כפי שמציין הכתב עמוס הראל, "לא הוכחה מעורבותו האישית (של ברק) בקבלת ההחלטות על ההוצאות". זאת אומרת, שהכותרת והתמונה בעצם מעוותים את העובדות הידועות. ורביעית, בלמעלה ממאה וארבעים שנה מאז חנוכתו, בוודאי התאכסנו אנשים אחרים במלון הזה, ורובם פחות מעוררי בהלה ומיאוס מהשמות שהוזכרו בכותרת. אז אם הבעת הדעה המוטית הזאת כבר כלולה בכותרת הראשית, בשביל מה בכלל צריך מאמר המערכת בכלי התקשורת הליברלי שנועד ל'אנשים חושבים'.
* האחראית על התקשורת בבית הלבן, גב' אניטה דון, חשפה ברגע של גילוי לב את טכניקת העבודה המרכזית של מטה אובמה. מול קהל מהרפובליקה הדומיניקנית, היא הודתה ששום דבר מטעם מטהו של אובמה לא שוחרר לתקשורת בזמן המרוץ לבית הלבן, אלא אם הובטחה שליטה מלאה עליו. למשל, השימוש הרב בקליפים מבית היוצר של מנהל הקמפיין, דויד פלוף, נועד לא רק לתומכינו, היא אמרה. "זאת היתה הדרך לקדם את המסרים שלנו מבלי לנהל שיחה כלשהי עם הכתבים. שחררנו את הקליפים, ובעצם הכרחנו את הכתבים לכתוב את מה שנאמר בקליפים במקום שפלוף יתראיין וישיב על שאלות".

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית