1.05.2010

הלא-נהדרת שבטלוויזיה

באחד הפרקים הקודמים, התוכנית "ארץ נהדרת" החליטה שזה ממש מצחיק וכמובן, סאטירי, להציג ערבי כקרש גיהוץ של איזו מתנחלת בחברון ועוד, כולל אמירות נאציות מצד בני המשפחה.

השנה החליטו שיש לטפל בנושא גלעד שליט ומי יהם החוטפים? נכון. המתנחלים. הנה תמונה:



אפרת רוט הלוי, באתר "כיפה" כתבה רשימה, פרובוקציה נהדרת?, ובין היתר אנו קוראים

במערכון שפתח את העונה החדשה של "ארץ נהדרת" מוצגים המתנחלים כמטורפים שהגיעו עד לחטיפת חיילים להשגת מטרותיהם הפוליטיות. המתנחלים מוצגים כאויבים הבאים של צה"ל וכאלו שיביאו את המלחמה של העשור הבא.

והיא שואלת:
סאטירה נשכנית או חציית קווים?
התיאור שלה (לי אין טלוויזיה אז אני מסתמך עליה):

תחת הכותרת "העשור הבא- המלחמה הבאה", תואר המתרחש בחדר המצב בפיקוד צה"ל. לידי הצבא מגיעה קלטת של חייל חטוף. הקלטת, המזכירה באופן כמעט זהה לחלוטין את הקלטת שהעביר לאחרונה החמאס, מציגה חייל המקריא מכתב שנכתב על ידי חוטפיו, אלא שמהר מאוד מתברר כי החוטפים אינם פלסטינאים אלא מתנחלים הלבושים כמוהו במדי צה"ל. בדומה לקלטת בה נראה גלעד שליט, מתבקש החייל להציג את העיתון של היום, אלא שבמקום עיתון פלסטינאי מציג החייל כבקשת חוטפיו את העיתון "מקור ראשון".

"החוטפים שלי מתייחסים אלי מצוין" אומר החייל במערכון "נותנים לי שתייה ואוכל". לאחר שהחוטפים דוחפים אליו את הנשק באיום הוא מוסיף-"כשר".

החייל ממשיך ואומר: "בעבור שחרורי המתנחלים דורשים-המשך הבנייה בשטחים, חנינה לכל המתפרעים שתקפו את הכוחות המפנים, והכרה בהתנחלויות מבודדות כאזור עדיפות לאומי".
בתגובה, מסרה מ"ארץ נהדרת" ש:
"ארץ נהדרת היא תכנית הומור וסאטירה. בחלקים הסאטיריים יש בפירוש כוונה להעביר מסר חד ונוקב וכך גם במערכון הזה" .

וההתייחסות של הבלוג "ארץ נהדרת" כאן:

השבוע נוכחנו לדעת כי בישראל 2010 יש גזענות. מה אני מחדש, אתם שואלים, הגזענות - לא כלפי ערבים, לא כלפי רוסים ולא כלפי פיליפינים, בישראל 2010 יש גזענות נגד יהודים.

את תוכנית הבכורה של "ארץ נהדרת עונה 7" החליטו הכותבים לפתוח בהסתה פרועה, תוך שימוש ציני בכאב הלאומי בעניין גלעד שליט. את כל המחשבות הרעות שיש לנו על חוטפיו של גלעד שליט, אכזריותם ורוע ליבם, מפנה ארץ נהדרת אל הציבור הכי נחות היום בארץ (בפי התקשורת) - המתנחלים. במערכון שתוכנו מלחמת "ישראל-מתנחלים" (המציגה עובדה ברורה - המתנחלים אינם חלק ממדינת ישראל) חוטפים המתנחלים חייל ומאלצים את המדינה לתנאיהם, ומכיוון שהמתנחלים הם אנשים חסרי מוח ואינטילגנציה הם חוטפים את החייל למרות שהתנאים כבר קויימו. ובכן, איך נסיים את המערכון? נציג את המתנחלים כאנשים תאבי מין ורודפי נשים, ובהזדמנות, גם נוציא שם רע על הצבא הכי טוב בעולם - צבא הגנה לישראל, ונודיע שפעיליות הצבא מסתיימות בשעה שלוש בצהריים.


נו, אז מה יהיה?

תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית