12.31.2009

שבת המוקדשת לחיזוק ההתיישבות בחבל בנימין בישיבת שילה

שבת ויחי - עד כי יבוא שילה
משה רט

דווקא עכשיו - חיזוק ההתיישבות בחבל בנימין

לאור אירועי התקופה המתוחה לאחרונה - תכנית ההקפאה של הממשלה ושערוריית ביטול אחת מישיבות ההסדר - החליטה ישיבת שילה לקיים בשבת פרשת ויחי שבת נוער ייחודית ביישוב שילה.בשבת זו נקרא בפרשת השבוע את הפסוק "עד כי יבוא שילה". בישיבה שילה,החליטו לנצל את הפרשה בה מופיע אזכור ראשוני בתורה ליישוב שילה הקדום,בכדי לעורר קריאה ברורה ולהזכיר לממשלה ולעם למי שייכת הריבונות הראשוניתעל חבלי ארץ ישראל.

רבים מהנוער בציונות הדתית מחפשים לאן להפנות את המשאבים בעקבות מאורעות השעה. ישיבת שילה מציעה, כאמור, אלטרנטיבה משלה: שבת עיון לנוער בנושא החיות והשמחה בלימוד התורה.

השבת תעסוק בשאלת הדרך להשגת חיות ושמחה בלימוד התורה. במהלך השבת יתקיימושיעורים מאת רבני הישיבה, אשר ידונו בהתחברות של כל תלמיד ללימוד התורה כבקשת-אלוקים, ככלי מעורר שמחה וסיפוק, אך מתוך מחויבות עמוקה לתורה ומצוותיה. אחד ממארגני השבת מתלמידי הישיבה מספר על מה שקדם והביא לארגון השבת:


"אנשים היום מבולבלים: מוסרים חלקים מארץ ישראל, מפסיקים את הבנייה, ראשי המדינה שולחים יהודים להילחם באחיהם... לנו יש רק מענה אחד לכלהבילבול הגדול הזה: התורה! מי שמעלה על דעתו שיישוב כמו שילה לא אמור להיות בשלטון יהודי – צריך רק לפתוח את פרשיות השבוע ולהיזכר למי הובטחההארץ. לכן אין מתאים יותר מבחינתנו מאשר לקיים שבת כאן, בשילה, ולעסוק בהבחיזוק לימוד התורה, שהיא, ורק היא, זאת שנותנת לנו את הריבונות על הארץ".

ראש ישיבת שילה, הרב מיכאל ברום, קורא לנוער לשבות בשבת זו בשילה, "דווקא בתקופה זו אנו נדרשים להתעורר ביתר שאת לעניין החיות ושמחה של מצווה. זודרכנו: רק להתחזק בכל הטוב שהקב"ה נתן לנו, הן בבניינה של האומה בארץ-הקודש והן בפיתוח כל עולם התורה בעשרות השנים האחרונות, ולהגביר אתהטוב הזה עוד ועוד. אל לנו להיבהל מגזירות כאלו או אחרות, וכמובן אסורלהתייאש ולשקוע במרה שחורה. עם ישראל יונק את כל חיותו ושמחתו מהתורה, ובהנגיל ונשמח לנצח. היא התשובה הנצחית, ולא הפגנה כזאת או אחרת, עם כלהחשיבות הרבה שיש גם לצד הזה של המאבק".

השבת תיחתם בהתוועדות עם ראש הישיבה, הרב ארלה הראל. ההתוועדות תתקייםבמוצאי-השבת בליווי כלי נגינה, בדברי תורה, שירה וריקודים. בני הנוערהרבים יחד עם תלמידי הישיבה, יצברו כוחות של שמחה ואורך רוח לקראת הדרך הארוכה שבוודאי עוד צפויה להם. הרב ארלה אף יצא לאחרונה בקריאת כיוון דרךלעת הזו לכל אלו שההתיישבות בארץ חשובה להם: "לאחר שהמגמה בציונות הדתיתבשנים האחרונות הייתה לחזק את הקשר עם הערים, הגיעו האירועים האחרוניםלהזכיר לנו שאל לנו לשכוח כמה חשוב להמשיך ולחזק גם את היישוב היהודי בכל רחבי יהודה ושומרון. הביקוש לדירות עצום, ואין מענה בגלל הקפאות כאלו אואחרות, אז אנו נבוא ונעבה את ההתיישבות על ידי חיזוק כל מוסדות החינוךביישובים: המכללות, בתי הספר, התיכונים, ישיבות ההסדר, המדרשות ועוד".

לפרטים נוספים ולרישום לשבת הנוער בשילה (לבנים בלבד)

ניתן בשמחה רבה לפנות למשה רט - 054-5649323.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית