7.01.2010

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" של "בשבע" גליון 399 מיום 1.7.2010

קרנבל שליט

* קבלו מונח חדש לעולם התקשורת: "קרנבל פרחחי". וכפי שהשתמש בו מאיר אינדור, יו"ר עמותת "אלמגור": "...גם אם ראש הממשלה ישחרר מחבלים שידיהם מגואלות בדם, יום למחרת הוא יחטוף מאותם עיתונים בדיוק, על כך שהוא לחיץ. אנחנו ב'אלמגור' בהלם מוחלט, לנוכח הקרנבל הפרחחי הזה שעושה לעצמה התקשורת הישראלית".

* לפני כחודש הלך לעולמו אריה לובה אליאב. אחרי מותו התקשורת אמרה "קדוש" והוא הופיע על המסכים ומתוך מקלטי הרדיו כל כך נחמד, כל כך מוסרי, כל כך חביב. ובמידה רבה הוא אכן היה כזה. אבל הוא היה גם איש פוליטי רדיקלי. ממפלגת העבודה פנה שמאלה, וחזק. והנה, בעיתונים התפרסמו מודעות המזמינות הצבור לאירוע יום השלושים, ואין ברשימת הדוברים אף אדם מהמרכז. האם מישהו מהפרשנים יזכיר שמדובר באיש שמאל, או שהם ישאירו את הציבור עם רושם דמותו האבהית?

* ומשהו מהתקשורת האינטרנטית: 'הקרן לישראל חדשה' שלחה הזמנה לרבנים להשתתף בסיור הכרה, כדי להתוודע אל עבודתן של עמותות הנתמכות כספית בידי הקרן, והפועלות למען פלורליזם דתי וזהותי. הסיור נועד ליום א', 18 ביולי. לאחר ארוחת בוקר בירושלים עם אברהם בורג, אזרח צרפת, והסבר אודות מרכז המדרשה הפתוחה, יוסעו הרבנים למועדון 'פישקה' בתל-אביב כדי ללמוד על טקס חופה חלופית מול המונופול של הרבנות על נישואין בישראל. בהמשך יטיילו ביפו כדי להכיר "עיר מעורבת" (מפי אנשים שמסרבים לאפשר לתלמידי ישיבת "פעמיך יפו" לגור ביניהם). כשאחד הבלוגרים גילה שארוחת הצהריים אמורה היתה להיערך במסעדה בשם 'יאפא' ביפו, המגישה בשר עם חלב, קמה מהומה בכמה אתרים, וחיש מהר הוסר שם המסעדה מהידיעה באתר הקרן. בכל זאת, אולי לא נעים להזמין רבנים לאכול 'טרייף', גם אם הם מתנגדים לבד"ץ. או שאולי יש לקרן תוכנית להקמת ועדת כשרות חלופית?

ישראל מידד

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית