10.07.2010

עונת המסיק בגוש שילה

עונת המסיק בגוש שילה

לאחר שנים של נסיון מר בעונת המסיק באיזור גוש שילה בהם אירועי המסיק הפכו לאירועי הסתה,הפעולה החקלאית התמימה כל כך לכאורה,הפכה להפגנת בעלות ערבית על שטחי ארץ ישראל.במהלך השנים האחרונות, תוך כדי המסיק,נשרף צריף מגורים, הותקפו בני נוער, הושחתו קרקעות וציוד חקלאי ונגרם נזק רב כל זאת בעידוד ובגיבוי של פעילי שמאל.

נפגשנו עם הצבא ודרשנו

1. למנוע מסיק בקרבת הישובים,
2. לתחום בזמן ובכמות אנשים את היקף הפעילות
3. למנוע כניסה של כל מי שאיננו קשור לקרקע באופן ישיר

הצבא לא הסכים לזוז מעמדותיו המתוחמות בתחום הצר אותו הכתיב לו בית המשפט.

לכן ניפגש, אוהבי ארץ ישראל ואנשי ההתיישבות
ביום שישי , ז' בחשוון (15/10) ברכס קול ציון (קוליצון) הסמוך לישוב 'עדי עד'
9:30 התכנסות
10:00 תחילת צעדה
אנשים נשים וטף
לעודד ולחזק את חלוצי הגבעות,
לדרוש ביטחון ומרחב מחייה להתיישבות
ולהכריז שוב על מחוייבותנו המוחלטת לארץ ישראל
ארצו הנצחית של עם ישראל


נ.ב.-במקום יתקיים הפניניג מתנפחים. לפרטים:
יוסי – 0525666628
דידי -- 0506984192




לטענת הפלסטינים, כמה מתנחלים הגיעו ביום ראשון לעצי זית ליד הכפר מר'ייר ומסקו מהם זיתים. לדבריהם, מדובר בתופעה. ועד מתיישבי בנימין: "עלילות שקר"

עלי ואקד
פורסם: 06.10.10


העימותים על רקע מסיק הזיתים בין פלסטינים למתנחלים בגדה נמשכים: תושבי הכפר מר'ייר שבאזור רמאללה טוענים כי מתנחלים נכנסו לאדמותיהם ומסקו זיתים. הם גם צילמו את המוסקים. גורמים רשמיים בישראל אישרו את הטענות.

ביום ראשון השבוע קיימה קבוצת פעילים של ארגון "יש דין" ביקור בכפר מר'ייר, לקראת עונת המסיק. במהלך הביקור, קיימו פעילי הארגון סיור עם בעלי האדמות בכפר, כשבמהלכו הם הבחינו לטענתם בקבוצה של מתנחלים מההתנחלות עדי-עד, שמוסקים את הזיתים שלהם.

ראש הכפר ופעילי "יש דין" פנו למפקדות התיאום הישראלי והפלסטיני, כדי שיפסיקו את מסיק הזיתים. לטענתם, למרות הודעה שנמסרה בסביבות השעה 12:20, רק כעבור שעה הגיע ג'יפ של צה"ל - אך המתנחלים כבר לא היו שם.

לדברי הפלסטינים, לא מדובר באירוע היחיד בתקופה האחרונה. לטענתם, המתנחלים נוקטים שיטה חדשה

- ולפיה הם מוסקים בעצמם את הזיתים, מאדמות של פלסטינים.

חקלאים פלסטינים התלוננו לארגוני זכויות אדם, כי המועדים שקבעו הצבא והמנהל האזרחי למסיק פוגעים במסיק ובעיקר מאפשרים למתנחלים זמן התארגנות כדי להמשיך במסיק "בשטחים שלא שייכים להם".

ועד מתיישבי בנימין מסר בתגובה: "עלילות השקר של הערבים צצות בכל פעם שעונת המסיק מגיעה. זהו ריטואל קבוע שמבויים על-ידי הערבים בסיוע ארגוני השמאל השוהים בחודשים אלה בכפרי הערבים ומסייעים להם. העובדות הן שהערבים הם אלה שמשחיתים את מטעי היהודים, עוקרים ושורפים אותם ואף משתמשים בהם כמסתור לצורך ביצוע פעולות טרור. עד היום, למרות שהערבים מצויידים באלפי מצלמות שארגוני השמאל הקיצוני מספקים להם, לא תועד אף יהודי אחד שפוגע בעצי הערבים ועד היום גם לא הורשע אף יהודי בכך".

תוויות: , ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית