בישיבת ועדת הכלכלה של כנסת
בתגובה להצעה להחריג את היין מההצעה אמר מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר קדמן: "אי אפשר לבלבל את הנוער – אם הסכנה היא בכמות האלכוהול זה לא משנה איך קוראים למשקה". ח"כ אורבך: אם נחריג את היין לא נילחם בשכרות
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, דנה היום בהצעת החוק להגבלת הפרסומות והשיווק של משקאות אלכוהוליים, של חברי הכנסת דני דנון, אורי אורבך, אבי דיכטר, אברהם מיכאלי, אריה אלדד, יוחנן פלסנר, חמד עמאר, יריב לוין ואורי מקלב. ההצעה , נועדה להילחם במגיפת צריכת האלכוהול בקרב ילדים ובני נוער בישראל, על-ידי החלת ההגבלות על פרסום הקיימות על פי חוק על מוצרי טבק לעישון גם על פרסום של משקאות אלכוהוליים.
מנכ"ל מועצת היין במשרד החקלאות, צחי דותן, ביקש להחריג את היין מתחולת החוק, בטענה כי "יין הוא משקה תרבותי, דתי, עם סממנים מיוחדים. לא מצאו יין אצל בני הנוער". לדברים הצטרפה גם נעמי רייש מהסוכנות לעסקים קטנים במשרד התמ"ת, שאמרה כי היקבים הקטנים ומבשלות הבירה הקטנות זקוקות לפרסם את מוצריהן כדי להתפתח. היא הציעה לאמץ את כללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שקובעות מגבלות כך שהפרסום לא יופנה לקטינים ולא יעשה שימוש בקטינים.
ח"כ אורבך אמר מנגד כי "אם נחריג את היין אז יעברו לשתות יין". לדבריו, החוק נועד להילחם בשכרות. "אני מבין את הבעיה השיווקית, אבל אם משאירים פרצה זה אומר שלא נילחם בשכרות", הסביר. ...
מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, התנגד גם הוא להחרגת היין מהחוק. "אי אפשר להעביר מסרים כפולים לבני הנוער", אמר. "מצד אחד לאסור עליהם לשתות ומצד שני לאפשר את הפרסום. אם הסכנה היא בכמות האלכוהול מה זה משנה איך קוראים למשקה?"
הדיון יימשך.
תוויות: אגודת לדעת, הכנסת, חקיקה
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה
הירשם תגובות לפרסום [Atom]
<< דף הבית