2.10.2011

היהודים מופלים לרעה בדרכי תחבורה ביש"ע

בס"ד סימוכין:115611


ירושלים,ד' באדר א', התשע"א

2011-02-08T00:00:00Z


לכבוד:

ח"כ זאב אלקין

יו"ר וועדת המשנה בועדת חוץ הביטחון

ירושלים


הנדון: ציר אדם-ארם-עטרות

לפני מספר שנים נסגר ציר התנועה המחבר בין אדם, הכפר רמה, עטרות, וכביש 443 (ציר 60 החובר לציר 45 עד לחיבור עם כביש 443), לנסיעת אזרחים יהודים. הציר נסגר ע"י צו של אלוף פיקוד המרכז דאז האלוף גדי שמני, בתואנה כי פתיחת הכביש מצריכה כוחות אבטחה בסדרי גודל שהצבא איננו יכול להקצות. העומסים איתם נדרשים להתמודד מידי בוקר אזרחי ישראל המתגוררים בבנימין ושומרון בכניסתם לירושלים דרך מחסום חיזמא אינם נסבלים, ואינם עומדים בשום קנה מידה של תכנון תחבורתי ראוי.

פתיחתו מחדש של ציר אדם-ארם-עטרות יאפשר וויסות תנועה מאוזן יותר, כאשר מספר רב של רכבים יעבור מהכניסה הצפון מזרחית (מחסום חיזמא) לכניסה הצפון מערבית (בגין צפון) ובכך יקל על תנועת עשרות אלפי הרכבים הנעים באזור מידי יום (בבדיקת משרד התחבורה משנת 2009 עלה כי בכיכר אדם לבדה עוברים מידי יום כ-35,000 רכבים).

אציין עוד כי נכון לעכשיו, מורשים לנוע בציר זה תושבים בעלי תעודות זהות כתומות וכן נושאי תעודות זהות כחולות הדברים ערבית (ערביי ישראל). עובדה זאת מקוממת שבעתיים כיוון שהיא מצביעה על אפליה מכוונת נגד ציבור התושבים בבנימין והשומרון. אפליה זו איננה עומדת בשום קנה מידה מוסרי ומשפטי.

ידוע לי כי בפני אלוף הפיקוד הנוכחי אבי מזרחי, נשקלה האפשרות לפתוח ציר זה בשעות הבוקר המאוחרות (0600-0800), אך שעות אלו הינן בבחינת 'מעט שאיננו מחזיק את המרובה'.

לאור האמור לעיל אבקש לכנס את וועדת המשנה לענייני יו"ש בראשה אתה עומד, על מנת לדון בלוח זמנים לפתיחה מלאה של הכביש לכולם ללא יוצא מן הכלל.

בברכה,

ח"כ ציפי חוטובלי
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה

העתקים:

1. שר הביטחון- ח"כ אהוד ברק
2. חכי"ם חברי שדולת א"י בכנסת
3. יו"ר ועדת חו"ב- ח"כ שאול מופז
4. ראשי מועצות
^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית