3.10.2011

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" של "בשבע" גליןם 434 מיום 10.3.2011



האם קיים נוהל של ענישה ברשות השידור? מה באמת קורה עם עובדים אשר תלונות נגדם נמצאו מוצדקות? הרי מטרת הפיקוח היא להבטיח שטעויות יתוקנו, וגם שניסיונות להפר ביודעין את כללי האתיקה לא יחזרו על עצמן. הצעתי לא פעם לבכירי רשות השידור לקבוע סולם ענישות הכולל, למשל, נזיפה, השעיה, או אפילו ניכוי בשכר (הרי ברשות השנייה מנכים זמן פרסום). אם רמות הענישה תהיינה ידועות, גם צרכני התקשורת יהיו רגועים יותר. במצב הנוכחי, גם אם הממונה מבקש להעניש, הוא מפנה את הנושא לטיפולו של מנהל היחידה, ושוב - יד יכולה לרחוץ יד כי הכול 'פנימי'. ככה אין תועלת ממשית בעבודתו של הממונה, כי הסמכות המעשית איננה בידי האינסטנציה הקובעת. המסקנה: צריך שיהיו כללי ענישה ידועים ומוכרים ולא רק "נו-נו-נו", אחרת הממונה ימשיך להצדיק תלונות והכתבים ימשיכו לעבור על הכללים.

ואגב כך, מי יעניש את ספי רכלבסקי? במאמר דעות השבוע ב'הארץ' הוא כתב: "בקרוב תחגוג ישראל 44 שנים לכיבוש. זה תקופה ארוכה שמדובר בכיבוש הקולוניאלי האחרון בעולם". "האחרון"? הרי הסינים כובשים עדיין את טיבט; הרוסים את צ'צ'ניה; תורכיה היא כובשת בקפריסין, ומה צרפת עושה בקורסיקה ובריטניה באיי פוקלנד? ולא נשכח, ישראל איננה מעצמה קולוניאליסטית בארצה, שהובטחה לעם ישראל בברית בין הבתרים ושנכללה בהגדרת הבית היהודי לפי החלטת חבר הלאומים. האם מחבר הספר "חמורו של המשיח" היה לחמורו של השקר והכזב?

ישראל מידד

_________________________

פתיח מקורי:

מתוך ידיעה בתקשורת למדתי, אמנם לזמן קצר, שאכן קיימות שיטות של ענישה ברשות השידור, או לכל הפחות ב"קול ישראל".  כפי שפורסם, היועצות הלשוניות של הרדיו הורחקו מחדרן שליד האולפנים.  פשען?  במקום להעביר טכסט שניקולא רוזנבאום הוא עורך "יומני הבוקר", הן טעו וכתבו "יומני בוקר טוב ישראל''. והרי ''בוקר טוב ישראל'' שייכת לגל"צ, המתחרה.  במכתב אלי, הממונה על קבילות הצבור ברשות השידור קובע שהידיעה "היא בבחינת עורבא פרח כחלק ממערכת של שמועות ורכילויות".  נניח לתופעה הבזויה הזאת של רכילות ונתרכז בעיקר: האם קיים נוהל של ענישה ברשות השידור.
^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית