3.29.2011

ועדת הפנים של הכנסת דנה בנושא הכניסה להר הבית ללא אפליה

כפי שערוץ 7 מדווח: (והייתי נוכח) -

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ דוד אזולאי, קיימה היום דיון מהיר בנושא "שינוי במדיניות המשטרה ומגבלות חדשות על עליית יהודית דתיים להר הבית". הדיון התקיים לבקשתם של חברי הכנסת: זאב אלקין, ד"ר אריה אלדד, אורי אריאל, ציפי חוטובלי, וד"ר מיכאל בן ארי.

מימין לשמאל: חברי הכנסת עתניאל שנלר, אריה ביבי (מוסתר), מיכאל בן-ארי,
יריב לוין, אריה אלדד, ציפי חוטבלי, זאב אלקין, איברהים צרצור, דוד אזולאי (י. מידד)

...ח"כ ד"ר אריה אלדד התבטא בחריפות כלפי המשטרה ואמר כי "המשטרה מתנכלת ביודעין ובכוונת מתכוון, לקבוצה מסוימת של יהודים, ומשקרת ביודעין כשהיא אומרת שאינה עושה זאת".  ח"כ אורי אריאל אמר, כי "כמי שעולה להר הבית בהתמדה, נתקלתי לא פעם בהפרעה לחברי כנסת למלא את תפקידם". הוא הצר על כך שלא מאפשרים, כבעבר, ליהודים להתפלל עם טלית ותפילין על ההר ועל כך שחיילים במדים אינם מורשים לעלות.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי אמר, כי "מי שעולה להר הבית, עושה זאת מתוך אמירה שעם ישראל מעולם לא ויתר על הר הבית". הוא האשים את משטרת ישראל בהטיה פוליטית של תפקידם ואמר כי אסור להם לעשות זאת.

מימין לשמאל: יוסף אלבום, ד"ר שמואל ברקוביץ, הרב יצחק לוי, שבח שטרן (מאחור),
יהודה גליק, אלה קובלנץ (מאחור), ג'ף דאוב (י. מידד)

ח"כ אריה ביבי , שהיה בעבר מפקד מחוז ירושלים, אמר כי הוא בעד שהר הבית יהיה פתוח לכולם כל עוד הם אינם מבצעים פרובוקציות.  ח"כ איברהים צרצור אמר כי בעבר היה הסכם בין משה דיין ז"ל לבין הוואקף, לפיו יהודים עלו להר הבית. לדבריו הבעיה התחילה כשקבוצות רדיקליות החליטו לעשות שימוש בדת ככלי פוליטי. ח"כ עתניאל שנלר הציע לבודד את השאלות ההיסטוריות הגדולות מהשאלות הקונקרטיות וביקש כי המשטרה תכין עבודת מטה מסודרת למדיניות העלייה להר.

נצ"מ אבי רואיף, ממ"ר דוד, אמר כי דווקא בשנת 2010 הייתה עלייה במספר המבקרים היהודיים בהר הבית. הוא הוסיף כי בשנה זו הר הבית לא נסגר אפילו פעם אחת בששל הפרות סדר. הוא הוסיף כי נקבעו כללי ביקור בהר בהתאם למדיניות הממשלה, וכי כל עוד המבקרים אינם מפרים את תנאי הביקור ואינם יוצרים פרובוקציות הם אינם מורחקים מן ההר.

נצ"מ רויף  (י. מידד)

בסיכום הדיון אמר ח"כ אזולאי כי הדיון יימשך בכנס הקיץ. הוא ביקש מנציג המשטרה להכין דיווח מפורט שיעסוק בשאלות הבאות:

1. מה הם הקריטריונים המתירים עלייה להר הבית?
2. מתי ולמי בודקים ת.ז.?
3. מה נחשב לפרובוקציות?
4. האם גם לחיילים מותר לעלות להר.
5. רשימת האנשים המנועים מלעלות להר.

המשך יבוא...

^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית