3.29.2011

היין הוא שלנו


בזכות מבחן הטעימה ה"עיוור" הצליחו יינות מההתנחלויות עפרה ופסגות שבשומרון לעקוף את מחסום הפוליטיקה ולזכות במדליות זהב וכסף באחת התחרויות החשובות בעולם. השופטים לא ידעו מאיפה היין שטעמו ופסקו: אלה הם היינות הטובים ביותר
ספק רב אם טובי המומחים בעולם, ששפטו בתחרות היינות היוקרתית של פריז "Vinalies Internationales", היו נותנים ליינות מ"ונטורה דומיין" ו"פסגות" את מדליות הכסף והזהב, אילו היו יודעים היכן הם מיוצרים.

מקורם של היינות הללו, שזכו בהישגים מרשימים בכל קנה מידה, הוא בהתנחלויות עפרה ופסגות שבשומרון, בדיוק המקומות שאירופאים רבים מחרימים כל מוצר שיוצא מהם.

...דוד ונטורה עלה מצרפת לפני שבע שנים והגיע הישר ליישוב עפרה שבבנימין. בשנת 2006 הוא הקים בעפרה את היקב "דומיין ונטורה", המייצר יינות בוטיק. "רובנס", מוצר הדגל שלו, הוא שזכה בתחרות זו במדליית כסף בקטגוריית הקברנה סוביניון.

...למרבה הפלא, אף שעשרות יינות התמודדו בכל קטגוריה, את פודיום המנצחים בקטגוריית הקברנה סוביניון חלק ונטורה דווקא עם שכניו מההתנחלות הסמוכה פסגות. היין "פסגות קברנה סוביניון 2009", של יקב פסגות, זכה במדליית זהב. יין נוסף של היקב, "פסגות אדום 2009", זכה במדליית כסף בקטגוריית הבלנד.

יעקב ברג, מנכ"ל "יקב פסגות", נשמע אמש נרגש מאוד. "ישראל אינה נחשבת ארץ יין", הוא אומר. "אנחנו נחשבים לטובים בהיי-טק, למעצמה צבאית ולחזקים בחקלאות. אני גאה מאוד בזה שמעכשיו אנחנו על המפה גם בתחום הזה".

 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית