8.23.2011

נצור לשונך מרע...



...מספר רבנים יצאו נגד ההפגנה וקראו לתלמידיהם לא לקחת בה חלק מכיוון שלטענתם זהו אירוע בעל אג'נדה נוצרית. מינה פנטון, חברת מועצת העיר ירושלים לשעבר מטעם המפד"ל, סיפרה שגייסה שבעה רבנים מובילים שקראו לתלמידיהם לא ליטול חלק באירוע. בין הרבנים הבולטים ברשימה ניתן למצוא את מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב שלום אלישיב, רב השומרון וראש ישיבת ההסדר באלון מורה, אליקים לבנון, ראש ישיבת עטרת כהנים, הרב שלמה אבינר, הרב של קרית ארבע-חברון, דב ליאור, ורב היישוב שילה, אלחנן בן נון.

"גלן בק מוביל מסע צלב תיאולוגי נגד עם ישראל", אמרה פנטון...עוד אמרה פנטון על השדרן האמריקאי כי "מי שיקשיב לשידוריו יבין היטב שמטרתו היא לקדם את הנצרות ואת ישו. נכון שאנחנו צריכים הסברה לטובת ישראל וצריך לגייס כספים, אבל יש כאן מטרה נוצרית מובהקת ויש כאלה שלא מסתנוורים".

בשיחה עם וואלה! חדשות אישר הרב לבנון כי ביקש מתלמידיו שלא להשתתף באירוע, אך אמר שלא קרא לכך באופן פומבי. "מקוצר זמן לא ירדתי לעומקו של גלן בק, ולכן לא יצאתי בקריאה לציבור, אך מי ששאל אותי אמרתי לו שלא ישתתף באירוע. דעתי לא נוחה מהעובדה שיש פה גורמים נוצריים. לא מכולם צריך לקבל תמיכה. יש ארגונים רבים של נוצרים אוהבי ישראל שמשקיעים כסף במוסדות בניסיון לקשור אותם לאג'נדה שלהם".

גם הרב בן נון הצטרף אתמול לקריאה, ואף הוציא הודעה האוסרת השתתפות באירוע דומה, שקיימו בק ואנשיו אמש בקיסריה. זאת על אף שלאירוע אורגנו הסעות בחינם מההתנחלויות אפרת, אריאל וקרני שומרון. "אין ספק שמבחינה מדינית הקשר עם בק הוא חשוב", אמר בן נון אך סייג וטען כי "אם הדברים כרוכים באלמנט דתי אז הדבר הוא אסור". רב היישוב שילה הביע דאגתו מהשלכות האירוע על משתתפיו ואמר כי "האמונה הנוצרית היא עבודה זרה. יש כאן סכנה של טשטוש הגבולות בין היהדות לנצרות ואדם שאיננו בקיא ומגיע לאירוע שכזה, יכול לחשוב שאנחנו אחים. המיסיונרים משתמשים בשיטה הזו, ולכן עלינו להציב את הגבול. האירועים של בק הם דתיים ולכן אסור להשתתף בהם".

מעניין שדווקא האתר שעליו סומכים רוב הרבנים שאינם, גם לפי הודאתם, מכירים מספיק טוב את 'רזי' הנצרות דהיום על כל פלגיה, כתתותיה, השקפותיה התיאולוגיות וגם מעשיה בשטח, Jewish Israel, העניק הכשר לאותו אירוע של יום ראשון.  הנה האנגלית במקור:


"Overall I felt the event was harmless, and greatly subdued considering all the Christian hype it was given over the past weeks on the Glenn Beck show. The speakers seemed to be very careful, and put a great deal of effort into their wording and the subjects. Kudos for that effort! There was no reference to Ruth or Esther, as was made many times over the past months. "


ובתרגום קל: - "האירוע כללי היה ללא-נזק כלל, וממש מינורי בהתחשב בפרסומת הקודמת כאילו הוא יהיה אירוע נוצרי... שכויח על המאמץ בנוגע לניסוחים ולנשואים. לא היה שום הפניה לרות או לאסתר..."


זאת אומרת - לא כצעקתה.  זאות אומרת - שניתן לעבוד איתם ואפשר להשפיע עליהם, או על חלק מהם ולמצוא עמק-השווה שמתיר שיתוף-פעולה לטובת עם ישראל בארצו ההיסטורית.

הערה: מזמן, נודע לי, ניתקו ראשי האתר Jewish Israel, מגב' מינה פנטון.  אם זה בגלל הקיצוניות שלה או אי-דיוק שלה בהבנת הנושא או חוסר יכולתה לשלטו על החומר, איני יודע.  גירסתה של פנטון באתר ערוץ שבע.

הייתי נוכח באירוע יחד עם מאות חובשי כיפות ונשים חובשות-שביסים ופאות.  שאלתי רבים 'האם הרגשת שהייתה כאן הטפה מסיונרית בכל צורה שהיא?' ומכיוון שכמעט כולם שהגיעו היו או אמריקאים או אנגלים, והיה להם נסיון של היכרות עם נוצרים, עם אלה מביניהם שכן מנסים להעביר יהודים על דתם, ועם אלה שהם אוהבי-ציון כנים, ככל הנראה ידעו איך לקבל את מה שהוצג, איך להבחין ואיך להיזהר.  ללא פאניקה, ללא חשש אלא בחוכמה ובתבונה.  אגב, מאוד כדאי ששיעורים על המצב דהיום של הנצרות יועברו לבחורים מתאימים וזאת באמת כדי למנוע את מה שהרבנים נזהרים מהם.

איסור גורף בעייתי כי הוא משליך על כולנו ובמקום שהרבנים ימצאו את הדרך להבטיח את מעמדה המדיני של מדינת ישראל, על בטחונה, על בעיות הסברה, על תרומות מותרות.  הנושא מורכב אבל אין שום בעיה שיימצעא פתרון לו.

^






תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית