10.23.2011

על התקשורת ו"מעשה גלעד"

הם טעו, לדעתך? בנם יושב חמש שנים בכלא, המדינה הודפת ניסיונות סחיטה של ראשי חמאס, אין התקדמות, מה נשאר להם לעשות?

מררי: "בוא אגיד לך משהו על מספר השנים שגלעד ישב בכלא. אתה יודע למה חמש שנים ולא פחות? כי במקום להוריד פרופיל ולשמור על שקט, עשתה המשפחה גלים ורעש. זו טעות. אילו היה נשמר השקט בתקשורת והממשלה היתה שומעת את הדרישות של חמאס, היא יכלה לומר להם - אתם מצחיקים אותנו, אין על מה לדבר, אנחנו מוכנים לדבר איתכם על חמישה אסירים, על שבעה, על עשרה מקסימום. הכל היה נראה אחרת".

פרופ' מררי מדבר כמובן על העיקרון כי גם הוא מבין שהמקרה של גלעד שליט, שבו לא היה ידוע היכן בן הערובה נמצא בדיוק, שונה ממקרים אחרים שעליהם מייד ידבר. גם המחירים השתנו כלשונו "בגלל טמטום מוחלט" של הדרג המדיני שהחל, לטענתו, בתקופת עזר ויצמן ומנחם בגין.

כלומר, המשפחה היתה צריכה לשתוק בעת ניהול המו"מ החשאי בעניין שליט?

"בוודאי. אילו היה נשמר השקט ואילו אנשי חמאס היו רואים שהתקשורת אינה מתעניינת בשבוי - הם היו מבינים שצריך להוריד את המחיר. למדנו כבר שאין להם מחיר אבסולוטי והם פשוט אומרים: יש לנו ביד חייל אחד, כמה נדרוש תמורתו? כמה שנוכל לקבל...".

אתה בעצם אומר שהמהומה התקשורתית האריכה את השבי?

"נכון, וגם המחיר היה נמוך יותר. אנשי חמאס רואים את התמונות ואת הפגנות התמיכה בשבוי, שומעים את הקולות ואומרים לעצמם: בואו נחכה עוד קצת כדי שהישראלים יתכופפו. זה יקרה להם כי הם חלשים. הם ישחררו עוד ועוד אסירים שפוטים שלנו".

ואל תפספסו אלה

-----------------

^




0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית