1.11.2012

משיחיות ציונית ללא סוד

אתם מוזמנים לאירוע זה:



והנה דבריו של המרצה:

חברים וחברות יקרים
מצ"ב הזמנה להרצאתי הבאה בבית אצ"ג. כמה מילות הקדמה:

לציונות המשיחית יש היסטוריה סודית וזאת משלושה טעמים שונים: האחד, שספורה של תנועה זו מעולם לא סופר כמקשה רעיונית והיסטורית אחת, השני הוא שהציונות המשיחית יצרה חמש תנועות מחתרתיות, שתיים מהן לאחר קום המדינה והסיבה השלישית היא שלציונות המשיחית יש קשר אידאי, ספרותי ורעיוני מקיף לתורת הסוד היהודית על גלגוליה השונים.

אם תרצו לדעת מה כתוב "בהצהרת העצמאות" של המשיחיות הציונית? כיצד השפיע רשב"י על ד"ר ישראל אלדד? איך נרקמה התוכנית לפוצץ את כיפת הסלע? מדוע התעלם גרשום שלום מ"חוג סולם" למרות שהבחין בחשיבותו? מי ראה בשירת אצ"ג את חידושה של הנבואה המקראית? מדוע שלל שב"ד את מחקרי המשיחיות של גרשום שלום למרות שהעריץ את רוחב למדנותו? כיצד קשורים יוסף דילה ריינה, שבתאי צבי ורשב"י ללח"י, לאצ"ג ולחוג סלם?

אם תרצו לדעת כיצד קשור תרגום לא ידוע של הזוהר למחתרת לח"י ולכתביה המשיחיים?

אם תרצו לשמוע על שתי חוויות מסטיות – קבליות של דמויות מרכזיות בספרות ובהגות העברית. מי המשורר שהציל את שר החוץ הבריטי מסיכול ממוקד? כיצד קשורים כל אלו להתנקשויות בלורד מוין, בברנדוט ובקסטנר? ואיך פספס מחקר הקבלה את התנועה המשיחית הגדולה ביותר מאז השבתאות, אם כל אלו מעוררים את סקרנותכם אתם מוזמנים להרצאה זו ולעוד שתיים שיבואו בעקבותיה.

בכבוד רב

ברוך.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית