3.15.2012

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" שב"בשבע" גליון 485 מיום 15.3.2012


המילה ביקורת מעלה מיד אסוציאציה שלילית, אבל לא כל ביקורת היא כזו. לאחרונה מונה אומבודסמן חדש של הרשות השנייה, דוד רגב. בפעילות שלו הוא כבר הפעיל את הסמכויות שהופקדו אצלו כמעט יותר מכל התקופה של קודמו גיורא רוזן. גל אוחובסקי נאלץ להתנצל בפני רונן שובל. גם נתן זהבי (שקילל חרדי) ואף יורם שפטל (שיורד על אנשי שמאל בצורה חריפה למדי) מטופלים על ידו. סוף סוף מישהו רואה בתפקיד זה דבר חיובי, ופועל על מנת להגן לא רק על החוק ועל האתיקה אלא גם על זכויות צרכני התקשורת.

לאחרונה גיליתי דבר שלא הייתי מודע לו: יש אדם אשר משמש כמבקר מערכת 'חדשות 10' באתר נענע. ויש לו אפילו בלוג - ממש כמו העיתונים הגדולים בארה"ב, הניו-יורק טיימס והוושינגטון פוסט. אדם אשר מבקר, עוקב ומשיב לטענות הקוראים. המבקר, זאב חספר, קבע שתי משימות לבלוג שלו: לפנות "פנימה אל צוות מערכת ה'חדשות'", וזאת לצורך "עשיית עיתונות מדויקת, הוגנת, מאוזנת ורצוי גם בטעם טוב". ושנית, הוא מבקש שתהיה התייחסות לצופים אשר חלקם, הוא יודע, לא כל כך בטוחים שמה שמוגש להם הוא חומר נקי משיקולים זרים וממניעים לא-עיתונאיים. הבלוג שלו גם תורם לשקיפות. גם מבלי לשפוט כל קטע וקטע, ראוי המאמץ שלו לביקורת חיובית. ואם כבר, לדעתי ראוי שתינתן פינה שבועית לממונה על קבילות הציבור של הערוץ הראשון כדי לדווח לנו.

* בשבוע שעבר הצבעתי על הנטייה של עיתונאים צעירים לערב את עצמם בתוך הסיפור כאילו הם הדבר החשוב ולקדם אג'נדה אישית. לא האמנתם שכך המציאות? הנה קטע שהתפרסם באתר ערוץ 7 ביום שישי מהשליח שהתלווה לפמליית ראש הממשלה: "במהלך מסיבת העיתונאים חשש אחד העיתונאים הישראלים לגורל ביתו אם ישראל תחליט לתקוף באיראן, 'בגלל שהממשלה בראשותך תתקוף באירן יעופו טילים על הבית שלי, לקחת את זה בחשבון?' ונתניהו השיב: "...תפסיקו לכתוב מה יקרה אם נפציץ אלא מה יקרה אם לא נפציץ".

ישראל מידד

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית