קאופמן סותר את עצמו
פרופ' ארש קאופמן פירסם מכתב היום בהארץ על פתרונות אפשריים לעניין הר הבית ובין היתר מצטט ח'אדית יודע על איך קבעו איפה ייבה מסגד אל-אקצה. אבל הוא סותר את עצמו בנדון.
הנה קטע מתוך המכתב
חצר המקדש חצי חצי
בתגובה על "פתרון רומא בירושלים" מאת משה ששון ("הארץ" 11.1)
ד"ר ע' לבנה, בחיבורו לקבלת תואר דוקטור לפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית בשנת 1985, הביא מובאה מכתב יד של אבן אל-מרג'א במאה ה-11, שתורגמה מערבית: "ואמר עמר לכעב (יהודי שהתאסלם): היכן סבור אתה שנקים את המסגד. אמר: הקם אותו מאחורי הסלע (בכיפת הסלע, כלומר מצפונו) ואז תאחד את שתי הקבלות (מקומות תפילה), הקבלה של משה והקבלה של מחמד, תפלות אללה עליהם".
בסוף לא שמע עמר לעצת כעב והקים את המסגד מדרום לסלע כלפי מכה.
מחקרי על מיקום בית המקדש תואם בדיוק לסיפור זה. מקום קודש הקודשים מסומן כיום על ידי כיפת הרוחות או הלוחות הנמצאת כ-100 מטר מצפון לכיפת הסלע.
עד כאן קאופמן.
אבל איך יכול להיות פתרון שבית המקדש היה מצפון לאבן השתיה מתחת לכיפת הסלע אם אותו יהודי מומר כעב ביקש למקם את כיפת הסלע מצפון לסלע?
בית המקדש בהכרח היה חייב להיות מדרום לסלע לא?
כי אחרת, מדוע ביקש כעב להיות מצפון לו?
הנה קטע מתוך המכתב
חצר המקדש חצי חצי
בתגובה על "פתרון רומא בירושלים" מאת משה ששון ("הארץ" 11.1)
ד"ר ע' לבנה, בחיבורו לקבלת תואר דוקטור לפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית בשנת 1985, הביא מובאה מכתב יד של אבן אל-מרג'א במאה ה-11, שתורגמה מערבית: "ואמר עמר לכעב (יהודי שהתאסלם): היכן סבור אתה שנקים את המסגד. אמר: הקם אותו מאחורי הסלע (בכיפת הסלע, כלומר מצפונו) ואז תאחד את שתי הקבלות (מקומות תפילה), הקבלה של משה והקבלה של מחמד, תפלות אללה עליהם".
בסוף לא שמע עמר לעצת כעב והקים את המסגד מדרום לסלע כלפי מכה.
מחקרי על מיקום בית המקדש תואם בדיוק לסיפור זה. מקום קודש הקודשים מסומן כיום על ידי כיפת הרוחות או הלוחות הנמצאת כ-100 מטר מצפון לכיפת הסלע.
עד כאן קאופמן.
אבל איך יכול להיות פתרון שבית המקדש היה מצפון לאבן השתיה מתחת לכיפת הסלע אם אותו יהודי מומר כעב ביקש למקם את כיפת הסלע מצפון לסלע?
בית המקדש בהכרח היה חייב להיות מדרום לסלע לא?
כי אחרת, מדוע ביקש כעב להיות מצפון לו?
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה
הירשם תגובות לפרסום [Atom]
<< דף הבית