ועוד מכתב שלא פורסם בהארץ
בתגובה לרשימה "לאן נעלמה המתינות הדתית" מאת יאיר שלג, "הארץ", 26.6.07
הרשימה כוללת, ובצדק, הערכה חיובית לפועלו של הרב חיים דוד הלוי ז"ל בתחום ההלכה, על פסקים ייחודיים מתוך גישתו הליברלית והמודרניסטית וזאת, בעקבות ספר חדש שיצא לאחרונה עליו. על כן, יש לשאול שאלה איך ייחשב הרב הלוי ע"י שלג או ע"י עורכי הספר בנושא הר-הבית.
לפי ספרו של נדב שרגאי, "הר המריבה", הרב ח"ד הלוי פירסם במאמר "המקומות הקודשים – מהותם והלכותיהם" את דעתו כי "מוטלת החובה על המוסמכים לכך...לעשות כל מאמץ אפשרי לקבוע את המקום אשר בו היה המקדש בנוי...[ו]יש להתיר ואף לעודד את כניסתם של ישראל לאותו שטח מותר" (שם, ע' 69). להבנתי, הרב הלוי הוא נאמן לגישתו הליברלית בשני אופנים. ראשית, לא הרבנות הראשית תקבע אלא כל רב ורב כי יש מחלוקת לגבי עצם הקדושה כמו גם מהם התחומים השונים בתוך המתחם ואיפה הם. ושנית, גישה ליברלית באמת היא שיש להתיר ליהודים, גם על פי חוק המדינה דהיינו, חוק השמירה על המקומות הקדושים, להיכנס ולהתפלל בצורה חופשית.
אם הרב הלוי משמש מופת לרב מקובל גם על חילונים, אזי גם הכרעתו בעניין הר-הבית צריכה לשמש דוגמא ליישום למעשה.
הרשימה כוללת, ובצדק, הערכה חיובית לפועלו של הרב חיים דוד הלוי ז"ל בתחום ההלכה, על פסקים ייחודיים מתוך גישתו הליברלית והמודרניסטית וזאת, בעקבות ספר חדש שיצא לאחרונה עליו. על כן, יש לשאול שאלה איך ייחשב הרב הלוי ע"י שלג או ע"י עורכי הספר בנושא הר-הבית.
לפי ספרו של נדב שרגאי, "הר המריבה", הרב ח"ד הלוי פירסם במאמר "המקומות הקודשים – מהותם והלכותיהם" את דעתו כי "מוטלת החובה על המוסמכים לכך...לעשות כל מאמץ אפשרי לקבוע את המקום אשר בו היה המקדש בנוי...[ו]יש להתיר ואף לעודד את כניסתם של ישראל לאותו שטח מותר" (שם, ע' 69). להבנתי, הרב הלוי הוא נאמן לגישתו הליברלית בשני אופנים. ראשית, לא הרבנות הראשית תקבע אלא כל רב ורב כי יש מחלוקת לגבי עצם הקדושה כמו גם מהם התחומים השונים בתוך המתחם ואיפה הם. ושנית, גישה ליברלית באמת היא שיש להתיר ליהודים, גם על פי חוק המדינה דהיינו, חוק השמירה על המקומות הקדושים, להיכנס ולהתפלל בצורה חופשית.
אם הרב הלוי משמש מופת לרב מקובל גם על חילונים, אזי גם הכרעתו בעניין הר-הבית צריכה לשמש דוגמא ליישום למעשה.
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה
הירשם תגובות לפרסום [Atom]
<< דף הבית