4.21.2008

מכתבי בעיתון הארץ היום

על מאמר מערכת של העיתון והמינוח אפרטהייד

מאמר המערכת מציין ש"מצב הביניים המדיני בשטחים נהפך למעין אפרטהייד בפועל" ולכן, אין מה להלין על הנשיא לשעבר קרטר שעשה שימוש במינוח זה של "אפרטהייד".

מה משמעות הביטוי: "מעין... בפועל"? או שהמצב הוא באמת של אפרטהייד, או שהוא איננו כזה.

זאת מערכה שקרית נגד מדינת ישראל, כאילו כדרום אפריקה נהיינו.

מדיניות האפרטהייד היא גישה גזענית של הפרדה מלאה בכל תחומי החיים, כולל הצבעות למוסדות ייצוגיים, שירותים, מתקני מים. המצב הפוליטי שנוצר וקיים בשטחי הבית היהודי הלאומי שנמסרו, בעקבות החלטת החלוקה ב-1947, לשלטון ערבי, אינו דומה כלל לאפרטהייד. זאת השמצה ועיוות. טענה זו גם פוגעת באפשרויות של ישראל להגיע למצב של שלום עם ביטחון.

ישראל מידד

שילה


והנה המכתב המלא לפני הצנזורה:

המאמר מציין ש"מצב הביניים המדיני בשטחים נהפך למעין אפרטהייד בפועל" ולכן, אין מה להלין על הנשיא לשעבר קרטר שעשה שימוש, לטעמי, נבזי, במינוח זה של 'אפרטהייד'.

על קביעת המערכת יש לשאול: מה המשמעות של הביטוי זה: "מעין...בפועל"? כפי שאומרים - או ש..., או ש..., או שהמצב הוא באמת של אפרטהייד או שהוא איננו כזה. מדוע "הארץ" נותן את ידו ואת עמודיו כסיוע לטיפוח אותה מערכה שקרית נגד מדינת ישראל, כאילו כדרום אפריקה נהיינו?

מדיניות האפרטהייד היא גישה גזענית של הפרדה מלאה בכל תחומי החיים כולל הצבעות למוסדות ייצוגיים, שירותים, מתקני מים ומה עוד. המצב הפוליטי אשר נוצר וקיים בשטחי הבית היהודי הלאומי אשר נמסרו, כתוצאה מהחלטת החלוקה ב- 1947 , לשלטון ערבי – החלטה שאין לה כל תוקף חוקי בגין הפלישה של צבאות ערב ועוד קודם, מעשי האיבה של קהילת הערבים נגד הישוב היהודי, - אינו דומה כלל לאפרטהייד. זאת השמצה ועיוות גם אם הכוונה היא טהורה ונשגבה, דהיינו השגת השלום. היא טענה משוללת המציאות ופוגעת באפשרויות של ישראל להגיע למצב של שלום עם בטחון. על "הארץ" לחדול משימוש בשפה זו, גם למען מטרותיו הוא
.

תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית