4.18.2008

אתיקה שמתיקה

הטור שלי בשבועון בשבע

אתיקה שמתיקה/ ישראל מידד

כפי שכרמלה מנשה מ"קול ישראל" למדה על ארנקה, אי אפשר להתעלם לאורך זמן מכללי האתיקה והחוק. על עבודתה במקביל עבור "ידיעות אחרונות" גזר עליה בית הדין למשמעת נזיפה חמורה וקנס בסך שלושה רבעים ממשכורתה. זאת למרות שמנשה קיבלה אישור בעל פה ממנכ"ל רשות השידור הקודם לעבודתה הנוספת. בפסק הדין נכתב: "הנאשמת מכרה חומר עיתונאי שהשיגה מתוקף תפקידה ברשות לעיתון...(ו)פגעה בבלעדיות החומר העיתונאי".

אבל ברשות לא לומדים. יואב לימור, הפרשן הצבאי של הערוץ הראשון התחיל לעבוד ב"ישראל היום", עוד בטרם זכה להיתר לכך עפ"י הנוהל החדש. לימור הסתמך על אישור בעל פה שקיבל מהמנכ"ל הנוכחי. כששמע על כך יו"ר הרשות משה גביש רגז. המנכ"ל הנוכחי טען, לפי "הארץ". 10.4: "לימור קיבל אישור לעבודה בעיתונות הכתובה על בסיס הנוהל המתגבש כעת. אני לא רואה בכך בעיה". והוא הוסיף שיתאפשר לעיתונאי הרשות לפרסם בעיתונות הכתובה ידיעות ופרשנות "...בתנאי שאין ניגוד עניינים ונשמרת העדיפות הברורה לערוץ 1...(ו)שהפרשנות... אינה מתחרה בעבודה העיתונאית ברשות...".

יסלח לי שקלאר, אך יש ויש בעיה. שום עיתונאי לא צריך לעמוד בפני הפיתוי הזה. מאדם שלכאורה מבין גם באתיקה וגם במוסר, היינו מצפים לעמדה ערכית אחרת.

תוויות: , ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית