5.10.2008

שמואל כץ ז"ל



כ"א כסלו תרע"ה - ד' אייר תשס"ח
נולד בדרום אפריקה. הצטרף לתנועת הנוער בית"ר ב- 1930. תירגם מאידיש לאנגלית את ספרו של זאב ז'בוטינסקי "מגילת הגדוד". עלה ארצה ב- 1936, היה מלווה את ז'בוטינסקי במסעותיו בפולין ושימש כמזכירו, הצטרף לאצ"ל וב- 1940 נשלח לאנגליה להקים שם מערכת הסברה לטובת התנועה הרביזיוניסטית וייסד את הבטאון, The Jewish Standard.
חזר ארצה ב- 1946 והיה לחבר מפקדת האצ"ל והשתתף בכמה מהפגישות המדיניות המכריעות. היא בין מארגני ה"אלטלנה" והשתתף בשיחות עם ראשי מפא"י ערב בואה. עלה לירושלים לשמש המפקד האחרון של האצ"ל בעיר.
בכנסת הראשונה היה לח"כ מטעם מרות אך פרש מפעילות ציבורית וייסד את בית ההוצאה "קרני".
ב- 1966 הוציא לאור את ספרו האוטוביגורפי "יום האש".
לאחר מלחמת ששת הימים היה בין מייסדי ובכירי התנועה למען ארץ-ישראל השלמה. יצא לארה"ב ושם סייע להקים את ארגון "אמריקאים תומכי ישראל בטוחה" AFSI.
ב- 1977 התמנה כיועץ ראש הממשלה מנחם בגין להסברה אם כי ביקש תחילה להתמנות כשר לענייני הסברה אך משה דיין התנגד בתוקף. פרש מתפקידו לאחר שחלק על תוכנית האוטונומיה של בגין ואף התמודד מול חיים לנדאו לתפקיד שר.
בין ספריו: "אדמת מריבה", "ז'בו" ו"הרשת".
משך שנים רבות, מאז 1977, פריסם מאמרי פרשנות ודעה ב"מעריב" ובאנגלית ב"ג'רוסלם פוסט". מאמרו האחרון באנגלית הופיע בדצ'מבר האחרון כשהוא בן 93 ועסק בזכויות הלגיטימיות של מתיישבי יהודה ושומרון.



הנה אני בביקורו אצלו בבית האבות בו שהה בשנים האחרונות




מוקי עם אליקים העצני במערת המכפלה ךרגך בריתץ המילה של בנה של נדיה מטר

תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית