10.27.2009

אני כבר פרופסור


פורסם ב - 08:17 26/10/09

המתנחלים מאשימים: מנסים להכפיש אותנו בכוח לקראת יום השנה לרצח רבין

מאת חיים לוינסון

בקרב המתנחלים נשמעות בימים האחרונים תלונות על כך שלקראת יום הזיכרון לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, שיחול ב-29 באוקטובר, גורמים שונים מוציאים לאור פרשות לא נעימות כדי להכפיש אותם. לטענת חלקים מסוימים בציבור המתנחלים, מדובר בריטואל שנתי. השנה, לדבריהם, לא היו שום אירועים של ממש, ולכן הם מעריכים כי מישהו ברשויות "מחכה לג'וקר" כדי לטרוף את הקלפים לקראת יום הזיכרון.

איציק שדמי, יו"ר ועד מתיישבי בנימין, פרסם אתמול הודעה המאשימה את שירות הביטחון הכללי בנקיטת צעדים שמטרתם ניצול "יום רבין" להכפשת המתנחלים. אלא שאת תוכן ההודעה לא ניתן לפרסם בעיתון. שדמי אמר ל"הארץ": "כל שנה, כשמגיעים למועד רצח רבין, מגיעים למצב שבו מחפשים את המתנחלים בכל מיני צורות ושיטות. תמיד ימצאו מתנחל כזה או אחר שאפשר להציג בצורה נלעגת. הקמפיין הזה מתחיל משמאל ששונא את המתנחלים".

לדבריו, "השב"כ לא שונא, אבל יש לו אינטרסים. מפעם לפעם יש לו אינטרס להכפיש את המתנחלים והוא משתמש בתקשורת להעצים דברים. אותו דבר צה"ל. בגדול, הוא לא שונא מתנחלים, אבל יש לו אינטרסים. למשל, לשמור על שקט. ואם אפשר לשמור על שקט שקצת מקצצים להם את הראש. והתקשורת שמחה לשתף פעולה כי זה מעניין".

פרופ' ישראל מידד מהיישוב שילה, המשמש סגן יו"ר אגודת זכות הציבור לדעת, מוסיף: "עובדתית, יש הרבה סיפורים סביב נובמבר. אני יודע על מקרה שמחזיקים אותו למעלה משבועיים לפני שמעלים אותו לאוויר. לקראת היום של רבין קורים כל מיני דברים מוזרים ומעלים כל מיני סיפורים שחלקם נכונים חלקם חצי נכונים וחלקם כלל לא נכונים".

נעם ארנון, דובר היישוב היהודי בחברון, רואה גם כן קשר ישיר בין התאריך לבין פרסומים שאולי יצוצו. "אצלנו אומרים שבין י"א חשוון ל-4 בנובמבר זה בין המצרים, ימי הפסטיבל השנתי. כל שנה בתאריכים האלה נכנס פסטיבל המסיק לתוך פסטיבל רבין ומתחילים לגלגל את הסיפור. לדבריו, "יש גורמים בתוך גופי אכיפת החוק, שיש להם אג'נדה פוליטית, שיום הזיכרון הוא אחד מהשיקולים שלהם.

עמנואל שילה, עורך העיתון הפופולרי "בשבע", כתב בטורו ביום חמישי האחרון שדווקא השקט השנתי הוא זה שמדאיג אותו. "במה זכינו?", שאל. לשילה הפתרונים.

1 תגובות:

Blogger Risa Tzohar ציין...

מזל טוב!

אוקטובר 27, 2009  

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית