12.01.2009

אז מי באמת הזוי?

"אמרתי שאתם פסיכופתים, הזויים ומגוחכים? אז אני מתנצל" (חיים זיסוביץ’)

שרלי שטרית | 30.11.09 | 11:58



אגודת ’לדעת’ תבעה את מנחה תיק תקשורת לשעבר ב-100 אלף שקל בגין דברים בוטים שאמר נגדה ב’ישראלי’, נדחתה, ערערה – ומחוץ לכותלי בית המשפט הוסכם שזיסוביץ’ יאמר "אני מצטער, אני מתנצל", ואילו פרופ’ פולק, יו"ר האגודה, יאמר "דבריי לא היו נכונים, לו ידעתי לא הייתי אומר"


אגודת ’זכות הציבור לדעת’ הגיעה בשבוע שעבר להסכמה עם חיים זיסוביץ’ מחוץ לכותלי בית המשפט, במסגרתה יתנצל האחרון על דברים בוטים שאמר נגד האגודה וראשיה בראיון לחינמון ’ישראלי’ כשכינה אותה "אוסף של פסיכופטים" - בעקבותיהם הגישה האגודה תביעה בסך 100 אלף שקל בדיוק לפני שנתיים, שנדחתה בבימ"ש השלום ועלתה בערעור לביהמ"ש המחוזי.

"הדברים שאמרתי בכתבה", יודיע זיסוביץ’ בהתנצלותו, "הם בבחינת גידוף שאני מצטער עליו, ואני מתנצל בפני הנפגעים". מאידך, גם יו"ר האגודה פרופ’ אלי פולק יוציא הודעה ולפיה "הדברים שצוטטו מפי בכתבה לא היו נכונים. לוּ ידעתי את ההבדל בין חקירה משמעתית לתיק משמעתי, לא הייתי אומר את הדברים כפי שנאמרו".

במה דברים אמורים: באוגוסט 2006 פורסם ראיון, שכותרתו "הנציבות בוחנת: האם לחדש הליך משמעתי נגד חיים זיסוביץ", עם מנחה ’תיק תקשורת’ דאז בעקבות פנייתה של האגודה אל נציב שירות המדינה, בעניין חזרתו של זיסוביץ’ לעבודה ברשות השידור - לאחר שפרש ממנה בשל חקירה משמעתית שנפתחה נגדו.

"אגודה שמורכבת מאוסף של פסיכופטים", לשון זיסוביץ’ בראיון, "אסופה של אנשים הנעים בין הזויים למגוחכים, אנשי ימין קיצוני, שהמושג תקשורת מעביר בהם חלחלה". לאייס הוא הוסיף אז כי הוא "מאחל לראשי האגודה בריאות נפשית מלאה ונטולת עצבים".

בעקבות הדברים הגישה האגודה נגדו תביעת לשון הרע בגין מה שכינתה "פרסום שהשפיל את התובעים בעיני הבריות ועשוי לעשותם מטרה לשנאה, בוז או לעג מצידם בשל שיוכם להתנהגות או תכונות או ביטויים המופיעים בכתבה".

אלא שבזה לא תמה הסאגה: בצהרי היום בו הוגשה התביעה, התארח העיתונאי אביב לביא ב’תיק תקשורת’, ולאחר שהתיחס לתלונות שהגישה אז האגודה אל הנציבות על הכתבת כרמלה מנשה, אמר לזיסוביץ’: "אני משאיר לך לבחור מה יותר גרוע - סתם קטנוניות ואי-הבנה מה באמת הצרכים של עיתונות חופשית, או רדיפה פוליטית בתחפושת של זכות הציבור לדעת".

"אביב לביא בוחר לו את הנושאים לטור שלו בתוכנית, ואין לי בהם שום מעורבות", אמר אז זיסוביץ’ לאייס, "ובכל זאת, הואיל ומדובר בתוכנית שלי, מצאתי לנכון להעיר שגם שְמי לא נפקד מבנק המטרות של האגודה הזאת".

ההסכמה בין הצדדים קיבלה לפני שבוע תוקף של פסק דין בבית המשפט המחוזי מרכז, תוך שביטל את פסה"ד של בימ"ש השלום שדחה את תביעת העמותה וחייב אותה בתשלום הוצאות.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית