1.13.2010

הפרקליטות - כולה זהב



וזאת בתשובה אל תלונה זו:

ח' בכסלו תש"ע
‏25 בנובמבר 2009

לכבוד
עו"ד מני מזוז
היועץ המשפטי לממשלה בפקס: 02-6467001

הנדון: בקשה להורות למשטרה לפתוח בחקירה כנגד נתן זהבי, בגין חשד לעבירות גזענות, המרדה והסתה לאלימות

1. הריני פונה אלייך, בעקבות התבטאויותיו החריפות והקשות של נתן זהבי, בשידור תוכניתו "זהבי עצבני", ברדיו 103FM – "רדיו ללא הפסקה", ביום 22/11/09 , בבקשה כי תורה למשטרה לפתוח בחקירה, בגין חשד לעבירות גזענות, המרדה והסתה לאלימות, ולשקול העמדתו לדין.
2. בתוכניתו, דיבר נתן זהבי על הפגנות החרדים בירושלים ועל חסימות הכבישים של "המתנחלים" ב"שטחים הכבושים".
3. כבר בדברי הפתיחה שלו אמר: "אני מכריז בזאת על מתן 1,000 ₪, לכל שוטר שיישב בכלא בגלל שהיכה אדם שקרא לו נאצי...".
4. זאת ועוד, כינה נתן זהבי את החרדים: ..."נינג'ות לא קטנים, תן להם צ'אנס הם גם יעשו לינץ' למי שיושב ברכב, בריונים עם השערות על הפנים, עם הכובע המצחיק על הראש והמעיל הארוך... אבל מה שיותר מרגיז אותי... שהם קוראים לשוטרים נאצים וכך גם קוראים חמומי מוח לחיילים בשטחים הכבושים...".
5. השיא של דבריו היו הכרזה על מתן פרס: "...אני מכריז בזאת בתור הרב נתן זהבי... על מתן 1,000 ₪ פרס לכל שוטר או חייל עברי שמתנחל או חרדי קראו לו נאצי, שייתן לו אלה בפרצוף, יפוצץ אותו, וירסק לו את הפה עם השיניים והגרון...".
6. בדבריו החמורים הללו, אשר היריעה קצרה מלהכיל, עבר נתן זהבי על חוק העונשין , והפר את סעיף 144א' לחוק, כדלהלן;"גזענות" - רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסיה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני;
7. כמו כן, הפר את סעיף 136 לחוק, כדלהלן;
"לענין סימן זה, "להמריד" הוא אחת מאלה:
(1) להביא לידי שנאה, בוז או אי-נאמנות למדינה או לרשויות השלטון או המשפט שלה שהוקמו כדין;
(2) להסית או לגרות את יושבי הארץ שינסו להשיג, בדרכים לא כשרות, שינויו של דבר שיסודו בדין;
(3) לעורר אי רצון או מורת רוח בקרב יושבי הארץ;
(4) לעורר מדנים ואיבה בין חלקים שונים של האוכלוסין".
8. בנוסף, הפר את סעיף 144 ד2' לחוק, כדלהלן; (א) המפרסם קריאה לעשיית מעשה אלימות או טרור, או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו (בסעיף זה – פרסום מסית), ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות או טרור, דינו – מאסר חמש שנים".
"(ב) בסעיף זה, "מעשה אלימות או טרור" – עבירה הפוגעת בגופו של אדם או המעמידה אדם בסכנת מוות או בסכנת חבלה חמורה".
9. אין ספק, כי נתן זהבי, אשר בוחר שוב ושוב להתבטא בצורה חריפה וקשה בתוכניותיו, נגד ציבור החרדים, ובפרט נגד ציבור "המתנחלים", מנצל את הכלים התקשורתיים והבמה שעומדת לרשותו, בצורה גזענית ועם הסתה לאלימות, ותוך כדי רמיסת החוק ברגל גסה.
10. דבריו בסוף התוכנית, כי הוא מבטל את ההצעה נגד החרדים בלבד, מחשש ש"חרדים טובים" ייפגעו, לא גורעים מעשיית המעשה ומחומרתו, והעבירה על סעיפי החוק הנ"ל, ובפרט כאשר את ההצעה כנגד "המתנחלים" הותיר על כנה.
11. למותר לציין, כי במקרה הנדון, עולה חשש ממשי כי המסר שעובר לציבור הרחב מדבריו של נתן זהבי, יובילו למעשי אלימות בפועל. ציבור המאזינים לתוכניתו של זהבי הוא גדול, וברור כי עלולות להתעורר סכנות בשל דבריו, שנאמרו באופן מודע ובמטרה להסית.
12. על כן, אבקשך להורות למשטרה לחקור את נתן זהבי ולהמליץ על העמדתו לדין בגין עבירות גזענות והסתה לאלימות.
13. לתשובתך אודה.

בכבוד רב,

עו"ד שימרית אלקלעי
ב"כ תדמי"ת

1 תגובות:

Anonymous אנונימי ציין...


Never detach racism from (militant) Arab terror in Israel

Whether terror attacks were/are linked and/or supported by Palestinian Authority; Hamas official government in Gaza, Islamic Jihad; Islamic Republic of Iran, etc.

One can never detach racism from Arab terror in Israel, especially, as long as Israeli victims of Arab terrorism (shootings, bombing, stabbing, car rammings, rocks into car windows), and even potential civilian victims of massive foiled constant attacks, are not any way near 20% Arab, the equivalent of its population percentage in Israel.

Moreover, Arab terrorists specifically go out of their way to target Jewish areas.

Also, bombers, shooters and the like, were/are aided by other Arabs, living inside Israel, to aim at Jews, specifically.

Arab terrorists will make the extra effort not to cause Arab casualties, as much as they can. Though the risk to their "brothers" is at times high, but hatred of Jews, still overrules. (Which explains, though disgustingly, the practice of using it's own people as shields when firing on Israelis. The routine which began, at least by Arafat in 1980).

The following classic is so telling of the racist Arab anti-Jewish motivation and nature in terrorism (August 4, 2002, bus #361, Meron junction, massacre):

To Protect and To Serve: Policing in an Age of Terrorism, David Weisburd, Thomas Feucht, Idit Hakimi,2009,Social Science, p.183
For example, in the year 2002 Israel was plagued by a wave of terrorism attacks, and ... An Arab student from the village of Be’ana in the Galilee, Yasra Bakri, who was on the bus that same morning, was accused of failing to prevent the attack. During the course of the bus trip, Bakri was warned by the suicide bomber to get off before the imminent explosion. She and her friend got off the bus and did not report the possible commitment of a crime to any of the security agencies, including the police.
https://books.google.com/books?id=OekwhtZSGiIC&pg=PA183

Besides the religious intolerance as Jihad, there is that ethnic racial bigotry.


The hype of celebration in Arab-Islsmic "Palestine" street after civilians are killed, is usually also measured by how many Jews are killed.

Sure, there are added also other "factors", such as, Nationalistic terror and so-called "land" issues as self false justification to target civilians. But the undeniable racism in Arab terror can never be dismissed.

יולי 12, 2020  

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית