2.06.2010

הטור שלי "מיקרוסקופ" ב"בשבע" גליון 380 מיום 4.2.2010

סולודקין בשירות מונופול המחשבות / ישראל מידד

קוראים יקרים, אם תתקבל הצעת החוק החדשה של ח"כ מרינה סולודקין, לא תוכלו לקרוא יותר את 'בשבע', כי הוא מחולק חינם. אם לא ידעתם, חברת הכנסת מסיעת 'קדימה' הניחה על שולחן הכנסת הצעת חוק שאמנם מיועדת נגד 'ישראל היום', אבל בסופו של דבר תגיע גם אלינו. החוק המוצע אוסר חלוקת עיתונים בחינם.

בדברי ההסבר של החוק מצאנו ש"התופעה של הפצת עיתונים בתפוצה ארצית בחינם במשך תקופה ארוכה פוגעת קשות בעיתונות הכתובה... ו(גורמת) לפגיעה קשה בחופש הביטוי. עיתונים המופצים בחינם יוצרים תנאי תחרות לא שווים ולא הוגנים... אזרחים יוכלו להכיר רק את הדעות וההשקפות של בעלי העיתון המופץ". סולודקין גם נמנית בין החותמים על הצעת חוק האוסרת על תושב זר להיות בעל שליטה בעיתון ישראל.

ח"כ סולודקין יודעת היטב שאם קיים מונופול עיתונאי בישראל הוא של הדעות המכונות 'שמאל'. קול השמאל מופץ חינם לא בעיתון אחד או שניים, אלא גם בתקשורת המשודרת והאינטרנטית, לרוחב ולעומק. בזמנו, כשח"כ יובל שטיניץ ניסה להגביל את המונופול של 'ידיעות אחרונות' ע"י הצעת חוק ב- 2002 שמטרתה "מניעת מונופולים וקרטלים בתקשורת", וזאת ע"י קביעה שעיתון ששיעור המכירה הממוצע שלו הוא ארבעים אחוז מכלל מכירות העיתונים יחויב להתפצל, לא תמכה בו ח"כ סולודקין. ב'העין השביעית' כתב באותו זמן נחום ברנע על ההצעה כי "פוליטיקאים חושבים במושגים אחרים. הם רוצים לנקום, והם רוצים להרתיע". כנראה שהגלגל התהפך, וכעת בעלי העיתונים הם שנוטרים ומבקשים לנקום.

2 תגובות:

Anonymous אנונימי ציין...

כדאי שתכניס גם סרטונים באתר שלך
אם אתה רוצה לדעת איך ?
תתקשר אלי
אדי גזית
תל אביב
03-529-1976

פברואר 07, 2010  
Anonymous אנונימי ציין...

דוגמא לשילוב סרטונים בבלוג:
http://yaminisraeli.blogspot.com/

פברואר 07, 2010  

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית