2.02.2010

יש את זה - ויש את זה


"ארי שביט הפך מאינטלקטואל לבריון"


יפעת ארליך, עיתונאית ב"מקור ראשון", עזבה בכעס את צילומי תוכנית הטלוויזיה "מועצת החכמים", אחרי שחברי הפאנל צעקו עליה בצורה יוצאת דופן, בדיון שעסק בהתפרעויות של מתנחלים.

בתוכנית האחרונה של "מועצת החכמים" בהנחייתו של דן מרגלית בערוץ 10 עסקו בסוגיית "תג המחיר", מתנחלים צעירים שפוגעים ברכושם של הפלשתינים. הנושא בהחלט מעניין אבל ההתפרצויות והתגובות הנזעמות באולפן, שבסופו של דבר הביאו לעזיבתה של ארליך, היו מעניינות לא פחות.

ארליך, תושבת עפרה, התבטאה נגד התופעה וטענה כי יש לעצור אותה. בהמשך דבריה העלתה ארליך את השאלה מדוע הדיון לא עוסק גם בהתפרעויות של אנשי שמאל קיצוני ופלסטינים בהפגנות ליד הגדר?

כפי שנחשף לראשונה בבלוג דוס-ווטש, חברי הפאנל בין היתר, ארי שביט, גדעון לוי, עו"ד אלדד יניב ועו"ד דב וייסגלס לא היו מרוצים מדבריה של ארליך והחלו לתקוף אותה בחריפות
ובקולניות. הראשונים היו עו"ד יניב ועו"ד ויסגלס ששאלו תחילה את ארליך, על אף שגינתה את התופעה, "למה את לא מגנה את המעשה?".

מיד אחרי השניים הגיב שביט הטיח בארליך: "הבושה היא הדבר הכי נורא ואני רוצה להגיד לך שאני קודם כל בוש כיהודי שיש

את המוטציות האלה של העם שלי, החוליגנים הפשיסטים האלה מעוררים בי בושה עמוקה".

ארליך, שכבר רגילה שצורחים עליה באולפן, השיבה שאותם מתפרעים מעוררים גם בה תחושה עמוקה של בושה, אבל ביקשה משביט להפנות את הדברים לשאר חברי הפאנל ולא רק לה. שביט לא נענה לבקשתה והמשיך בדבריו והטיח טענות על רקע אישי: "יש לי בושה גדולה כלפי השלטון בישראל שלא מצליח למגר תופעה כל כך איומה.



"הגועל נפש הזה"

יפעת ארליך נוטשת את אולפן מועצת החכמים צילומסך - ערוץ 10 שביט הוסיף והטיח בארליך: "יש לי בושה בממשלת ישראל שלא עשתה את זה. אבל הכי יש לי בושה בך, בטיפוסים האלה שאת מייצגת, שבעיתונים שלכם כשיש תמונה שלהם בעיתון - צריכה להיות מודעה שחורה ולהגיד שאת האנשים האלה צריך לרדוף אותם, ולומר האנשים האלה הם לא אנחנו, האנשים האלה מחטיאים אותנו. אתם צריכים לטהר את המחנה שלכם. הדיבור הצדקני שלך, הדיבור הנורא הזה שלך, החוסר יכולת שלך לגנות".

ארליך ההמומה דרשה משביט שיגנה בעצמו את המתפרעים דבר שהעצים את זעמו של שביט. "את לא
תגידי לי שום דבר" צעק עליה שביט והוסיף, "את השחיתות המוסרית הכי גדולה, את השחיתות המוסרית הכי עמוקה".

רגעים ספורים לאחר מכן החליטה ארליך לנטוש את האולפן. עובדה זו לא מנעה משביט להמשיך בדבריו. "לכי... הגועל נפש הזה, הצורה שבה אתם מצדיקים, הצור שבה אתם מתנהגים, זה הבושה של עם ישראל".

"שביט הפך מאינטלקטואל לבריון"

שלימה עם ההחלטה. יפעת ארליך ארכיון "ההחלטה לעשות מעשה ולשים קץ לעליהום עלי, היתה כמובן החלטה ספונטנית, שבדיעבד אני שלמה איתה" אמרה ארליך ל-nrg מעריב. "לראות את חבורת הגברים הזו יושבת נבוכה, ממחזרת טיעונים של עצמה ומגלה פתאום כי בלי עלה התאנה מתגלה ערוותם, היה בהחלט שווה. מדובר בחבורה של אנשי שמאל קיצונים יותר וקיצונים פחות. מול כל החבורה המלומדת והדמגוגית הזו אני אמורה להתמודד לבד. איזה כיף לראות אותם מתבכיינים שאחזור".

במה התוכנית הזו היתה שונה משאר התוכניות? "אני רגילה למתקפות נגדי בתוכנית ולרוב אני
מצליחה להדוף אותה היטב. לצערי, למרות שאני משמיעה בתוכנית קול בודד ושפוי, בעוד חבריי לפנאל מתיישרים פחות או יותר עם הקו העדרי של רוב התקשורת, לאבירי זכיות האדם קשה לשמוע את דעתי. בתוכנית האחרונה, נחצו כל הקווים משום שלא רק שלא נתנו לי להשמיע את דעתי, גם כשהשמעתי אותה, אלדד יניב, החליט לנזוף בי ולהכתיב לי מה אני צריכה לומר. למרות שחזרתי וגיניתי כל אלימות מימין ומשמאל, חזרו וטענו לשווא שאני לא מגנה את מדיניות תג המחיר".

מה לגבי הדברים שאמר ארי שביט? "ארי שביט עלה על כולם באמירות מתנשאות חסרות שחר שמעלות חשש כי שביט הפך מאינטלקטואל לבריון. ברמה האישית אני בקשרי ידידות עם כל חברי הפנאל ואמשיך להיות כולל עם גדעון לוי. ההרכב הנוכחי של הפנאל לא עושה טוב לשמאל המתלהם וגם לא לתרבות הדיון בישראל, את המסקנה הזו היו צריכים העורכים והמנחה להסיק מזמן".

שביט מסר בתגובה: "תמיד הערכתי וכיבדתי את יפעת ארליך ואני מוסיף להעריך ולכבד אותה למרות דבריה אלו".



________________________________

ויש גם את זה:

רזי ברקאי התנצל בפני מתנחלי כפר תפוח

ההתנצלות בתוכנית "מה בוער" הושמעה לאחר שלפני כחודשיים, ברקאי פגע בתושבי הכפר בעקבות ההצתה במסגד של כפר יאסוף, טען כי הם היו מעורבים במעשה ואמר כי מדובר בהתנחלות פרועה.

בעקבות הדברים החריפים נשלח מכתב איום בתביעת דיבה אל מפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, מהיועץ המשפטי של ועד מתיישבי השומרון, עו"ד דורון ניר צבי. הפרקליט כתב בשם תושבי הכפר: "הפעם הוא (ברקאי, י"ט), עבר כל גבול של טעם טוב, תוך שהוא מפרסם בריש גלי לשון הרע כנגד מרשיי כהגדרת חוק איסור לשון הרע התשכ"ה - 1965".

בוועד מתיישבי השומרון הגיבו היום בסיפוק על ההתנצלות של ברקאי. יוסי דגן מוועד המתיישבים אמר בתגובה: "ביהודה ושומרון חיים למעלה מ-300 אלף אזרחים בזכות ולא בחסד, אשר נשלחו למשימה חלוצית ציונית על ידי המדינה ולאף אחד אין זכות להשמיץ ולהסית כנגדם, גם אם הוא עיתונאי. הגיע הזמן שבמערכות התקשורת יבינו שעידן המתנחל הפראייר נגמר. לאר ניתן להסית ולהשחיר את קבוצת האוכלוסיה הטובה והתורמת במדינה. על כל הסתה תבוא תגובה, על כל השמצה תבוא תביעה".

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית