1.24.2012

מתי נתרפא לגמרי ?

התפרסמה הידיעה הבאה דווקא בעיתון "הארץ":-



מחקר חדש שנערך במרכז הרפואי שיבא מאבחן ירידה תלולה של 51% בשיעור העיוורים בישראל לאורך עשור. החוקרים קושרים את הירידה הן לטיפולים התרופתיים החדשים והן להתחזקותה של מגמת הרפואה הפרטית בשנים האחרונות.

החוקרים זיהו ירידה במקרי העיוורון בישראל משיעור של 33.8 למאה אלף איש בשנת 1999 ל-16.6 למאה אלף ב-2008. עיוורון מוגדר לפי החוק הישראלי בראייה קטנה מ-3/60 בעין הטובה (לעומת 6/6 בראייה תקינה), או שדה ראייה הנמוך מ-20 מעלות (לעומת כ-130 מעלות בראייה תקינה).

המחקר זיהה ירידה במרבית הגורמים לעיוורון בישראל, בהם ניוון רשתית תלוי גיל (AMD), קטרקט (עכירות מרכז העדשה) וכתוצאה מסיבוכי מחלת הסוכרת. כך למשל, במקרה של חולים עם גלאוקומה (לחץ תוך עיני מוגבר), חלה בעשור האחרון ירידה מ-4.2 למאה אלף ב-1999 ל-1.9 למאה אלף ב-2008...

וחשבתי לעצמי, איך פותרים את הבעיה של עיוורון פוליטי, מדיני שכל-כך נפוצה בישראל, בכל הדרגים מ'עמך' עד ללשכת ראש הממשלה.

עד מתי?

^

3 תגובות:

Anonymous אי הפניה לטיפול ציין...

האם ניתן לעצור את ליקוי הראייה? האם אי הפנייה לטיפול יכול לגרום לסיבוכים בריאותיים? מה בעצם חומרת הרשלנות הרפואית?

מרץ 26, 2012  
Anonymous טכנאי מחשבים בתל אביב ציין...

אני סבלתי נורא מעיניים שורפות בגלל שעות מרובות מול המחשב. שהתלוננתי לרופא עיניים הוא שלח אותי לעשות משקפיים כי הסתבר שהתאמצתי המון כדי לראות מה שגרם לכאבי ראש, עייפות ועיניים שורפות

מרץ 28, 2012  
Anonymous רשלנות רפואית ציין...

מהניסיון האישי שלי, לפעמים כדאי ללכת עם תחושות הבטן, גם אם זה נגד חוות דעת הרופאים. כמובן שאין להגזים ולעשות מעשים קיצוניים אבל קורים לא מעט מקרים של הפניות לא נכונות.

מאי 17, 2012  

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית