1.19.2012

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" ב"בשבע" גליון 477 מיום 20.1.2012


ביום רביעי השבוע נערך כנס מטעם המחלקה לתקשורת של המכללה האקדמית כנרת בנושא "גלעד שליט - גיבור תקשורת". מיד עלתה בראשי את המחשבה שאילולי היו מחכים עוד כמה חודשים אפשר היה לזמן כנס בנושא 'נעם שליט - יציר התקשורת'. נועם שליט, שהשתתף בכנס, דיבר על "נקודת ראות והתייחסות של משתמש מעורב". ואם צריך לחשוב על הגדרה לכניסתו של שליט לפוליטיקה, אין מונח טוב יותר מ"משתמש מעורב".

האב הבטיח שלא ינצל את בנו לקידומו, ותוך ימים להכרזתו שהוא מצטרף למרוץ למעמד של חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה במסיבת עיתונאים, הוא ליווה את בנו לשגריר צרפת עם שובל של עיתונאים ומשם הוא ממשיך לכנס תקשורת זה. ובוודאי עוד רבים המקרים לפנינו, עד כדי כך שמי שיחשוב עלול לחשוב שהציבור הישראלי הפך למין 'חטוף' של שליט, אולי לא יטעה בהרגשתו.

* ומצד ימין, אני מודה שלא יכולתי להימלט מציפייה, במשך שלושה ימים רצופים בשבוע שעבר, במודעה גדולה על שני שליש של עיתון 'הארץ' תחת הכותרת "נתניהו - הגיע הזמן להחליט". המודעה, מטעם שני גופים בשם 'המחנה הלאומי בליכוד' ו'הליכוד שלי', מקדמת קמפיין תקשורתי למען מגרון בניסיון לגרום לראש הממשלה להפסיק לעכב את ההצבעה על 'חוק ההסדרה'. כפי שאנו יודעים, בינתיים קמפיין זה נכשל, אבל אין זה אומר דבר על התוצאה הסופית.

חשבתי לעצמי שהקמפיין הזה מעשיר בעשרות או מאות אלפי שקלים דווקא את העיתון שנלחם במגרון וברמת גלעד ובציבור המתנחלים באופן כוללני וגורף בצורה הקיצונית והחריפה והמתמדת ביותר. ואם, בזמן האחרון, מתרבים הדיווחים על מחלוקת רבנים האם לקבל תרומות מידי גופים נוצריים, הנה, למען הערך התקשורתי, הקרובים לנו נאלצים (?) לתרום כסף רב לעיתון כמו 'הארץ'.



ישראל מידד



0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית